Watervallen en reusachtige bomen - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Watervallen en reusachtige bomen - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Watervallen en reusachtige bomen

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

17 Juli 2015 | Canada, Ucluelet

Na een ontbijtje aan het strand, maken we de camper weer klaar voor vertrek. We steken vandaag het eiland over van oost naar west. We laten het prettige kustplaatsje Nanaimo achter ons en gaan op weg naar Ucluelet. We vroegen ons al een paar dagen af hoe je dit een beetje knap uitspreekt. Onze buurvrouw op de camping in Nanaimo heeft ons hierbij geholpen: Joekloelet of Ukee (joekie) voor de locals.

Onderweg komen we wat leuke stops tegen. We maken een wandeling bij de Little Qualicum Falls. Eerst passeren we de upper falls. Dit is een mooie waterval, die uit twee delen bestaat. Het water plonst in een basin om vervolgens opnieuw een flinke val te maken. Het zonnetje schijnt weer flink, dus we krijgen behoorlijk zin om erbij te springen. Maar overal langs de route wordt het behoorlijk duidelijk gemaakt dat zwemmen absoluut verboden is hier. Dus zullen we nog even moeten wachten om een betere gelegenheid. We lopen over een mooi pad langs de kreek verder naar de lower falls, waar het blauwe water ook weer bruisend door de rotsen heen klattert.

Als we weer op weg zijn, komen we een mooi weer tegen met een strandje. Hier wordt gezwommen en dat laten we niet aan onze neus voorbij gaan. En wat is het dan fijn dat je een huis op wielen mee hebt. We kleden ons snel om en duiken het meer in. Dat is in eerste instantie behoorlijk koud, maar we wennen er al snel aan en dan is het een heerlijk verfrissende badbeurt. Als we klaar zijn, duiken we even snel onder de douche in de camper. Dan zijn we gelijk meer warm en fris. Daarna een heerlijk koel drankje uit de koelkast.... we zijn opnieuw erg blij met alle gemakken die de camper met zich meebrengt.

Niet veel verder stoppen we bij Cathedral Grove in het MacMillan Park. Hier wandelen we een korte route door een bos met enorme Douglas fir trees. De stam is meters dik en de bomen schijnen vaak al 700 tot 800 jaar oud te zijn. Er zijn ook een paar bomen omgevallen, wat weer voor een prima gelegenheid tot klimmen en klauteren zorgt. Langs het pad vinden we ook een geo-cache, verstopt in een boom met een grote holle ruimte erin. Het was even zoeken, maar de klompjes zijn weer achtergelaten.

De dag is ondertussen al aardig gevorderd en we hebben nog wat kilometers te gaan naar Ucluelet. We besluiten dan ook even door te rijden. De weg kronkelt door de bergen heen en er is dan ook wat stuurmanskunst voor nodig om deze goed af te leggen. Mike stuurt ons er zonder problemen doorheen. Na ruim 2 uurtjes komen we aan bij onze camping in Ucluelet: Surf Junction. Ucluelet is, net als Tofino, een echt surfstadje en dat is ook op deze camping direct duidelijk. We komen in een laantje terecht waar we (voor het eerst deze vakantie) omringt zijn door andere Nederlandse vakantiegangers. Dat is leuk voor Bobbi, want nu kan ze flink spelen met kinderen die ze (eindelijk) goed verstaat! We besluiten dan ook om lekker voor de camper te eten en daarna redelijk op tijd ons bed in te duiken. Morgen moeten we voor dag en dauw opstaan, want we hebben een Bear Watching Tour geboekt waarvoor we ons al om 7 uur moeten melden bij Jamie's in Ucluelet. Vroeg uit de veren, dus!