Fly over Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Fly over Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Fly over Canada

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

22 Juli 2015 | Canada, Vancouver

Dit is onze laatste dag in de camper. We zullen oversteken van Vancouver Island naar Vancouver en leveren daarna de camper weer in bij CanaDream. We waren erg tevreden over de camper, dus met een beetje pijn in ons hart zetten we de koffers alvast klaar en vertrekken we richting Swartz Bay voor de oversteek naar het vaste land.

Het is maar een kort ritje. Na zo'n half uur sluiten we aan in de rij voor de veerboot. De terugweg gaat van Swartz Bay op Vancouver Island naar Tswawassen in Vancouver. Deze boottocht duurt zo'n anderhalf uur. Nadat we de camper hebben achtergelaten op het vehicledeck, zoeken we zelf een plaatsje in de zon op het bovendek. Deze tocht gaat de veerboot tussen de eilandjes door en is er dus genoeg te zien onderweg. We zien zelfs weer een zeehond langs de boot zwemmen. Bij het vastland aangekomen gaan we op zoek naar CanaDream. De snelweg waarover we rijden blijkt echter zo nieuw, dat de navigatie er van in de war raakt. O jee, zullen we de laatste dag met de camper dan toch nog gruwelijk verdwalen? We besluiten maar de eerste afslag te nemen om weer op bekend terrein voor de navigatie te komen. Opeens zien we dat we op de juiste weg rijden en doemt de vestiging van CanaDream al voor ons op! We blijken flink geluk te hebben, een dwaalspoor blijft ons bespaard.

We worden direct geholpen en niet veel later is het een feit: de camper hoort niet meer bij ons reisgezelschap. Best een raar idee. Maar niet te lang getreurd: op naar ons hotel in Vancouver! We verblijven namelijk nog drie nachten in het Fairmont Hotel, midden in de stad aan Robson Street. Het Fairmont Hotel is een oud, statig gebouw en voorzien van alle luxe die we ons kunnen wensen. Als we inchecken is onze kamer nog niet klaar, dus gaan we direct de stad in.

We wandelen op ons gemak naar Canada Place, waar een enorm cruiseschip van de Holland-Amerikalijn ligt aangemeerd. Het lijkt wel een drijvend dorp. Op dit plein is ook een leuke attractie te vinden: FlyOver Canada. Dit is een 4D voorstelling waarbij je over verschillende spectaculaire gebieden in Canada 'vliegt'. De stoelen bewegen mee en er waait wind in koude gebieden en spat water als we over de zee razen. Het is een echte belevenis en we krijgen opnieuw een prachtig beeld van Canada. We zien ook gebieden waar we nog niet zijn geweest, maar die zeker de moeite waar lijken. We hebben op deze reis tenslotte nog maar een fractie van dit grote land gezien.

Na de show wandelen we verder naar Gastown, een leuke wijk die bekend staat om de stoomklok die op een hoek van een van de straten staat. De klok blijkt een echte bezienswaardigheid, het is hier een drukte van jewelste. Bobbi kijkt enigszins teleurgesteld naar de klok. De klok is maar 2 meter hoog en logischerwijs had ze een klok ter grootte van de Big Ben verwacht. Where is all the fuzz about? Toch is het een bijzondere klok, want het uurwerk wordt aangedreven door stoom vanuit het buizenstelsel onder de grond. Langzaam maar zeker kuieren we terug naar het hotel. Bobbi vindt het nu wel eens tijd voor een frisse duik in het zwembad van het hotel!

Na een plons in het zwembad, gaan we op zoek naar een leuke eetgelegenheid. We hebben gelezen dat er in Vancouver veel goede Japanse restaurants te vinden zijn. Op internet hebben we al even gezocht naar leuke adresjes in de straat van het hotel. Dit is echter zo'n lange straat dat we eerst even informeren bij het hotel naar het dichtstbijzijnde sushi-restaurant. De conciërge glimlacht en wijst naar de overkant van de straat. Tegenover de ingang van het hotel is op de eerste etage Kamei Royale gevestigd. Dit is toevallig een van de restaurants die goed waren aangeschreven op internet. We hoeven dus alleen de straat over te steken! Het blijkt een prima keuze. We eten alledrie tot we op knappen staan en nemen ons voor om, als het goed uitkomt, vrijdag nog eens hier te eten. Wanneer we weer in de kamer terug zijn, storten we zowat in slaap, blijkbaar tot vermoeider dan we vermoedden.

Bobbi is de hele vakantie al met Engelse woordjes aan het oefenen. Hier in Vancouver gooit ze de 'thank you's', 'bye bye's en 'goodmorning's' er zonder problemen uit.