Spring Lake Ranch - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Spring Lake Ranch - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Spring Lake Ranch

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

14 Juli 2015 | Canada, 100 Mile House

Na een heerlijk ontbijt met pancakes, maken we ons klaar voor een mooie rit op een paardenrug. Onze gids tijdens deze tocht is Bree. Zij heeft al 3 paarden voor ons uitgezocht: Happy voor Bobbi, Jazz voor Michael en Gabby voor Jiska. Na wat knuffelwerk stappen we op en gaan we op pad. De rit van 2,5 uur gaat voornamelijk door de bossen, waarbij we regelmatig naast het paard moeten hangen om heelhuids langs de dichte bebossing te komen. We zitten heerlijk op de westernzadels en de paarden luisteren goed. Jazz heeft al snel door dat zijn ruiter er geen kaas van heeft gegeten en maakt meer dan eens van de gelegenheid gebruik om een hele struik weg te knabbelen. Onderweg komen we hertjes, eekhoorntjes en loslopend vee tegen.

Wanneer we weer terugkomen bij de ranch, blijkt de fysieke schade mee te vallen. Geen blaren op de billen en geen spierpijn. We zijn de rit alledrie prima doorgekomen. We zijn natuurlijk vooral trots op Michael, die zomaar even op een paard springt voor een ritje. Bij de barn aangekomen, helpen we met afzadelen en borstelen. Daarna brengen we de paarden weer terug bij de groep, waar ze een warm onthaal krijgen.

We lunchen in de cabin en besluiten 's middags met de kano het meer op te gaan. We hebben het hele meer voor onszelf en peddelen rustig langs de oevers. Opeens zien we een hert dat water drinkt aan de kant. Zodra hij ons ziet, springt hij naar een hoger gelegen plek van waaruit hij ons wantrouwig aan gaat staan kijken. We komen ook langs de beverburcht, maar zien geen beweging. Op de terugweg begint het wat meer te waaien. We peddelen ons een ongeluk om weer terug te kunnen keren naar de steiger, maar gelukkig lukt dit alsnog. We zien het maar als een welkome workout ter compensatie van alle luxe tijdens deze reis. Teruggekomen bij de steiger nemen we de tijd om was spelletjes te doen op het grasveld voor de cabin en nog wat te vissen.

Vanavond wordt er een steak gereserveerd van eigen vee. Ook deze maaltijd gaat er prima in. Alles is erg goed verzorgd hier. Tijdens het eten krijgen we de Bald Eagle weer in het vizier. We besluiten om na de maaltijd nog even naar het nest te roeien voor een goede foto.

Na deze volle dag, kruipt Bobbi lekker in haar stapelbed in de blokhut voor de welverdiende nachtrust. Morgen trekken we weer verder, maar als het aan Bobbi had gelegen waren we hier nog een tijdje gebleven. Het boerenleven bevalt haar prima!

Wildlifemeter van vandaag:
- Hert tijdens paardenrit;
- Hert tijdens kanotocht;
- Bald Eagle.

• 18 Juli 2015 - 16:45

Jan En Lua:

Super jongens,we maken de reis zo echt n beetje mee XXX

• 21 Juli 2015 - 23:08

Suzanne Klerk-hoogdnkamp:

Wat heerlijk om al die mooie reisverslagen weer te lezen! Geniet van jullie nieuwe avontuur!