Toveren in Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Toveren in Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Toveren in Universal Studios

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Onze tweede dag bij Universal gaan we naar de Universal Studios. Dit is een pretpark dat is gebaseerd op films. We beginnen de dag met een all American Breakfast in het hotel en doen het vanmorgen wat rustiger aan. We komen via de ondertussen vertrouwde route rond half 11 aan bij het park. Daar zien we dat Volcano Bay voor vandaag al vol is. Dat hebben we gister dus goed gedaan.

Als we de auto geparkeerd hebben, moeten we eerst door een flinke beveiligingscheck om op de Universal Citywalk uit te komen. Dit is een uitgaansgebied tussen de parken. We besluit alvast om hier vanavond een hapje te gaan eten. De bekende Universal wereldbol komt in beeld als we bij de ingang van het park aankomen. In het park lijkt het alsof je door een stad loopt. Erg mooi gemaakt. De eerste prioriteit van Bobbi is de wereld van Harry Potter, dus zetten we gelijk koers richting Deagon Alley. Via een gat in de muur komen we terecht in de Weg-is-weg. In de verte zien we al de vuurspuwende draak op Goudgrijps bankgebouw zitten. Je waant je hier echt in de wereld van tovenaars.

We hebben gekozen voor een Unlimited Express Pass. Met deze pas kun je via een expressrij de attractie in. De wachttijd is dan maximaal zo'n 15 minuten. Dat scheelt veel tijd vandaag, want de normale wachttijd is regelmatig 60 tot 90 minuten. De Express Pass blijkt al snel de moeite waard, want binnen 10 minuten zitten we in de eerste attractie. Dat is een spectaculaire rit door de ondergrondse wereld van Goudgrijp met een combinatie van een achtbaan en 3D-effecten. Die kunnen we dus al vroeg op de dag van onze bucketlist afstrepen. Daarna dwalen we rond in Deagon Alley en drinken we het bekende Butterbeer bij de Hopping Pot.

We nemen een kijkje bij Olivander, de beroemde toverstafwinkel. Bobbi zoekt een mooie toverstaf uit, die van Loena Leeflang (hier bekend als Luna Lovegood). De toverstaf is interactief, waardoor je allerlei tovertrucs kunt doen in het park. Bobbi tovert er op los en laat veren vliegen, fonteinen spuiten, lampen branden, kikkers kwaken en regen verschijnen.

Nadat we flink wat tijd hebben doorgebracht in London, laten we de Weg-is-weg achter ons en nemen we een kijkje bij Men-in-Black, waar we aliens bestrijden en bij The Simpsons, waar we een doldwaze rit door Springfield maken met Homer en Marge. De tegen deze tijd noodzakelijke lunchstop maken we bij Mel's Diner. Dat is grappig, want hier hebben we 3 jaar geleden ook gegeten in Universal Studios in Osaka, Japan.

Na de lunch bezoeken we meer attracties, waaronder Minion Mayhem en Shrek 4D. The Transformers blijkt ook een spectaculaire rit, waarna Bobbi en Mike op de foto gaan met een danslustige Transformer. We besluiten de dag te eindigen met een tweede bezoekje aan de wereld van Harry Potter. Daarna hebben we vreselijke trek, dus wandelen we terug naar de Universal Citywalk waar we eten bij de Panda Express. Dan taaien we af richting hotel, want morgen weer een drukke dag gepland in Island of Adventure.