Caribische sfeer in Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Caribische sfeer in Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Caribische sfeer in Key West

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Key West

Deze morgen worden we wakker in Key West. We besluiten vandaag rustig op te starten met een uitgebreid ontbijt en een paar uurtjes bij het zwembad van het hotel. Iedere dag kijken we even naar de weersvoorspelling en iedere dag staat er een zonnetje en een wolk met een onweersbui. Het weer kan hier snel omslaan en is moeilijk voorspelbaar. Zuid-Florida is het gebied waar de meeste onweersbuien voorkomen in heel verenigde staten.

In de middag begint het weer dan ook een beetje te betrekken en besluiten we het zwembad te verlaten om een bezoekje te brengen aan het centrum van Key West. Als we een parkeerplekje hebben gevonden begint het te regenen en daar stopt het vandaag niet meer mee. Desondanks is er in Duvalstreet en omgeving voldoende vertier te vinden om ons goed te vermaken. We bekijken de vele winkeltjes en vinden zo onder meer een enorme snoepwinkel, waar we (natuurlijk) wat suiker inladen. Bobbi kiest voor een enorme gummibeer in kersensmaak.

Als het echt begint te gieten, besluiten we te gaan schuilen bij Sloppy Joe's. Dit is de bekendste bar van Key West vanwege de borrels die Ernest Hemmingway er in het verleden heeft gedronken. We maken er maar gelijk ons avondmaal van met een Phillie cheese steak, een Sloppy Joe Original sandwich, een pizza, een Corona en een Sloppy Joe cocktail. Ondertussen worden we vermaakt met live muziek en een goed uitzicht op de stroom mensen die hier in en uit gaat. Voldaan gaan we de straat weer op, maar het blijft stortgieten.... Binnen no-time staat de straat blank, maar de temperatuur blijft aangenaam.

We winkelen nog wat en keren daarna terug naar ons hotel om daar een oudhollandse spelletjesavond in de lobby te houden, maar dan met de amerikaanse spelletjes die we onderweg hebben gekocht. Morgen moeten we vroeg op met een flinke reis voor de boeg. We zullen eerst weer terug over de Overseas Highway rijden van Key West naar Key Largo en daarna links afslaan richting The Everglades met als eindbestemming de badplaats Naples, aan de Mexicaanse Golf. Een route van zo'n 450 km, waar we waarschijnlijk met de nodige stops wel 7 of 8 uur over zullen doen.