Onder de indruk van Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Onder de indruk van Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Onder de indruk van Islands of Adventure

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Op naar de derde dag in het Universal Resort in Orlando. Vandaag bezoeken we Universal's Islands of Adventure, het tweede pretpark van Universal. Ook in dit park is een Harry Potter wereld met een Hogwarts kasteel (bij ons bekend als Zweinstein) en het dorpje Hogsmeade (dorp bij Zweinstein). In het Zweinstein kasteel is de attractie Harry Potter en the forbidden journey te vinden. Dat is onze eerste stop van vandaag. In het kasteel wandelen we door de gangen van Zweinstein en komen we onderweg de dikke dame, Perkamentus en de sorteerhoed tegen. Met deze attractie hebben we al kennisgemaakt in Osaka, waar we er ook al stevig van onder de indruk waren. Je zweeft door de 3D wereld van Harry Potter en komt onderweg onder andere een losgebroken draak, Dementors en een Zwerkbalwedstijd tegen. Echt heel gaaf, dus na de rit besluiten we meteen om de dag later weer af te sluiten met een tweede ronde. Ook vandaag blijkt de Express Pass een uitkomst. We lopen langs de wachtrijen en hebben zo ook alweer snel een rit gemaakt in de achtbaan Flight of the Hippogriff. Dan gaan we voor de achtbaan Dragon Challenge, waar we tussen twee draken (oftewel achtbanen) kunnen kiezen. We besluiten eerst de rode draak te kiezen. Een spectaculaire rit die een paar keer over de kop gaat volgt. We hebben de smaak te pakken, dus we gaan direct door voor de blauwe rit, die zo mogelijk nog spannender is. Bobbi heeft de smaak voor achtbanen helemaal te pakken.

In Islands of adventure stap je van de ene wereld in een totaal andere wereld. Vanuit Hogsmeade slaan we rechtsaf naar Jurassic Park. Na een lunch tussen de dino's nemen we de boot van de beroemde attractie door Jurassic Park die eindigt in een vrije val en grote plons onder een brullende Tyrannosaurus Rex door. Samen met de Jaws attractie is dit waarschijnlijk de bekendste rit van Universal. De Jaws attractie is echter recent gesloten en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe attractie ter vervanging van dit icoon. In Osaka kon Bobbi nog niet mee door Jurassic Park, nu geniet ze met volle teugen.

Na de losgebroken dino's bezoeken we Kong op Skull Island. We weten vooraf niet zo goed wat we van deze attractie kunnen verwachten en zo worden we nogal verrast door het spektakel dat zich voor onze ogen afspeelt. (King) Kong slingert over onze jeep heen en beschermd ons in 3D tegen de andere angstaanjagende beesten op Skull Island. We komen er stuiterend uit, want het was nogal indrukwekkend.

De temperatuur is hoog, dus kijken we uit naar de volgende wereld: Toon Lagoon. Hier zijn namelijk verschillende waterattracties te vinden en een beetje verfrissing is welkom met deze hitte! Dus stappen we in de wildwaterbaan van Popeye, Brutus en Olijfje.... even terug in de tijd. Bobbi heeft geen idee wie dit zijn, dus volgt een uitleg over de eeuwige strijd om Olijfje. Van de waarschuwing dat je nat kunt worden schrikken we niet. We zijn tenslotte de Piranha van de Efteling gewend! Nou, dat hebben we geweten.... Dit was de Piranha plus plus plus. Werkelijk door- en doornat klimmen we later uit de boot. Met de ene plens water na de andere krijgen we de volle laag over ons heen. Met deze warmte is dat niet erg, maar we druppen voorlopig nog wel een tijdje na...

Dus daarna maar meteen door naar het volgende waterballet: de Ripsaw Falls. Ook hier weer een natte boel. We soppen in onze schoenen, die we maar snel inruilen voor een paar nieuwe slippers. Zo is het sopprobleem vrij snel opgelost. Een mooi systeem in Universal is de refill van Coca Cola. Op de eerste dag hebben we refillbekers gekocht, die je vervolgens de hele dag zelf kunt vullen bij de verschillende refillstations. Dat werkt super. De bekers kunnen alleen op de dag van aankoop worden gebruikt, tenzij ze weer worden geupdate voor een nieuwe dag. We maken er nu al drie dagen enthousiast gebruik van.

Nog steeds een beetje klam, gaan we door naar het Marvel gedeelte van het park. Hier bezoeken we de Spiderman-attractie (die het eerst niet goed doet, waardoor we nog een tweede ronde mogen blijven zitten) en de Hulk-achtbaan, waarin we worden afgeschoten en weer meermaals over de kop vliegen. Na nog wat attracties, sluiten we de dag zoals voorgenomen af in Hogsmeade. We rijden tenslotte met de Hogwarts Expess naar het andere park, Universal Studios. We eindigen de dag tevreden met een lekker en gezellig Mexicaans maal bij Antojitos, waar de guacamole vers aan tafel wordt bereid. We hebben ons drie dagen prima vermaakt in Universal!

• 31 Juli 2017 - 09:27

Lia:

Wat n avonturen brrrr, ben blij dat ik het alleen maar hoef te lezen