Een laatste dosis Disney - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Een laatste dosis Disney - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Een laatste dosis Disney

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

08 Juli 2014 | Japan, Tokio

Vandaag is onze laatste dag in Disney Tokyo. We besluiten om een beetje uit te slapen en Bob maakt hier uitgebreid gebruik van. Om 11 uur vertrekken we op ons gemak met de monorail naar Disney Sea, onze eerste bestemming voor vandaag. We vallen met onze neus in de boter, want al direct na de ingang komen we Goofy tegen. Bobbi krijgt dikke knuffels en natuurlijk maken we een kiekje. Dan begint de nieuwe show op het meer van de Mediterrenean Harbor. Vandaag is het zomerseizoen begonnen in Disney en dat is duidelijk te merken. Tijdens de show wordt het publiek opgezweept op Sambamuziek en door Mickey, Minnie en vrienden natgespoten vanaf de boten op het meer. Het publiek gaat helemaal los. Het is een zee van zwaaiende armen en springende mensen. Erg leuk om te zien vanaf ons redelijke droge en rustige plekje.

Na de finale van de show, maken we ons uit de voeten voordat de massa in beweging komt..... op weg naar Toy Story Mania. Dit is een erg leuke attractie waarbij je zelf punten scoort door pijltjes te schieten op bewegende doelen. Gelukkig is de rij nog niet al te lang en zitten we binnen een half uurtje in de karretjes, klaar om om ons heen te 'knallen'. Bobbi vindt het helemaal geweldig en ze is super fanatiek.... altijd te herkennen aan een verbeten trek op haar gezicht en het puntje van haar tong uit de mond. Het zonnetje schijnt vandaag weer flink en dus zijn we toe aan wat verkoeling! En dat kunnen we krijgen ook! In Aquatopia, the wet version. De waterspuit wordt meerdere keren vol op ons gericht als we in een van de karretjes ronddraaien. We komen er druipend uit. Heerlijk, met dit weer zijn we tenslotte zo weer droog.

We besluiten nog een laatste rondje door Disney Sea te toeren aan boord van een van de rivercruises. Zo kunnen we alle landen nog eens rustig bekijken. Daarna wordt het tijd om naar de overkant, naar Disneyland, te gaan. Ook vandaag hebben we namelijk een late lunch gereserveerd in The Daimond Horseshoe. Opnieuw worden we volop geëntertaind tijdens het eten. Mickey en Minnie treden samen met Donald Duck op in deze heuze saloon. Ondanks dat er Japans wordt gesproken, kunnen we het verhaal prima volgen.... een echt liefdesverhaal vindt Bobbi. We hebben bijna geen tijd om alles naar binnen te werken, zoveel gebeurt er om ons heen....! Ook het toetje maakt indruk: allemaal kontjes van Donald Duck!

Omdat we vroeg hebben gegeten, kunnen we nog wat attracties bezoeken zoals de niet-te-missen draaiende theekopjes van Alice. Bij ieder kraampje en iedere attractie staan de medewerkers de afgelopen dagen (als ze ook maar even niets te doen hebben) continu te zwaaien naar de voorbijgangers. Hordes Japanners lopen er voorbij zonder op of om te kijken, maar wij hebben elke keer weer de reflex om terug te zwaaien. Er is weer een hoop gezwaaid dus vandaag!

Voordat de lichtjesparade begint, mag Bobbi nog een laatste attractie uitkiezen. De keuze valt op een tweede rondje Star Tours. Het Star-Wars-virus is dus blijkbaartoch erfelijk (zucht). Met een snack zoeken we een goed plekje op voor de parade. En de lichtjesparade blijkt een mooie afsluiting van onze dagen in het Disney Tokyo Resort. Morgen vertrekken we naar ons hotel in Shiodome, Tokyo. Dus, op naar onze volgende bestemming!