Universal Studios in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Universal Studios in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Universal Studios in Osaka

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

23 Juli 2014 | Japan, Osaka

Onze laatste volle dag in Japan! We gaan vandaag naar Universal Studios. We zijn onze reis begonnen in een pretpark en sluiten onze reis dus ook af met een pretpark. Een verrassing voor Bobbi en die bevalt haar goed!

Na het ontbijt in het hotel, gaan we eerst op zoek naar een postkantoor om de mobiele router die we hebben gehuurd in Japan op de post te doen. Na uitleg van de receptie vinden we niet ver van ons hotel een postkantoortje. Het inleveren gaat gemakkelijk en snel. We kunnen dus op tijd op pad.

Als we op het dichtstbijzijnde station op de kaart staan te turen, op zoek naar de juiste richting, worden we direct geholpen door een vriendelijk stel. We moeten naar JR Namba Station. Dat is vanaf dit station ondergronds bereikbaar via de Namba Walk. We kijken onze ogen uit. Onder de grond blijkt nog een compete wereld van winkeljes en restaurantjes verstopt te zitten en dat terwijl het boven de grond ook al een drukke bedoening is in Namba.

Na een paar keer overstappen komen we aan bij Universal City Station. We zijn alledrie nog niet eerder in een Universal Park geweest. De entree is al indrukwekkend en we worden ontvangen door Elmo en Koekiemonster. We krijgen een flinke Disney dejavu. We stevenen eerst af op Wonderland, dat is onderverdeeld in een Hello Kitty, Snoopy en Sesamstraat deel. Hoogtepunt voor Bobbi is de ontmoeting met Hello Kitty! Maar ook de draaiende cupcakes, de vliegende Snoopies, het Sesamstraat verkeersplein en de grote binnenspeeltuin vallen goed in de smaak.

Dan wordt het tijd voor de verplichte portie fastfood bij Mel's Diner. We trekken eerst een nummer voor de Wizardly World of Harry Potter. Dit is een nieuw gebied in het park dat nog maar een paar dagen open is. De toegang wordt gereguleerd met een loterij. Heb je het juiste nummertje? Dan mag je het gebied binnen een bepaalde tijd in. Dat zorgt ervoor dat het geen krieoelende mensenmassa wordt in Zweinstein. Na de lunch hebben we nog even tijd voordat wij naar Harry Potter kunnen en dus brengen we een bezoekje aan Jaws. Met een bootje varen we een rustig dorpje is, om meemaals verrast te worden door de bekende vin en zijn gevreesde kaken. Voor ons de bekendste attractie van Universal Studio's en dus een must-do.

Daarna kunnen we doorlopen naar de wereld van de bekendste tovenaar ter wereld. Het blijkt een prachtig gebied, waar het volledige Zweinstein kasteel en het dorp erom heen is nagebouwd. We worden omringd door Harry Potter fans die helemaal los gaan op de merchandise. Ik vrees dat wij de enige bezoekers zijn die de films nog niet hebben gezien. We nemen ons voor om er thuis toch maar eens aan te gaan geloven. We drinken een pint Butterbeer en kijken rond in het dorpje. Daarna sluiten we aan in de rij van de hoofdattractie, een rondreis door Zweinstein. We worden verrast met de meest spectaculaire attractie die we ooit hebben beleefd. In zwevende stoeltjes vliegen we door een wereld van Imax en nagebouwde delen van Zweinstein. Onderweg vrezen we nog dat het wat heftig is voor Bobbi, maar die stapt er stuiterend en enthousiast uit. We stuiteren vrolijk door naar de volgende attractie: een drakenachtbaan...

Als het wat later en dus rustiger in het park wordt, kunnen we nog wat attracties achter elkaar in lopen. We vliegen door New York met Spiderman, varen door Jurrasic Park en gaan terug en vooruit in de tijd met Back to the Future.

De dag sluiten we af met de avondparade, die bijna net zo mooi is als in Disney. En dan vlug terug naar de hotelkamer om in te pakken voor onze terugreis morgen. We kijken terug op een erg mooie en leuke reis door Japan, waar we alledrie veel lol aan hebben beleefd.