Smullen op de foodcourt - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Smullen op de foodcourt - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Smullen op de foodcourt

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

15 Juli 2013 | Maleisië, Batu Feringgi

Vandaag hebben we tijd om een beetje rustig aan te doen 's morgens. We staan daarom op ons gemak op en ontbijten lekker op het balkon met uitzicht op de bergen. Daarna nemen we afscheid van de Highlands en gaan we op weg naar Penang, een groot eiland aan de Westkust van Maleisie. Het eiland is bereikbaar via een lange brug, dus we kunnen er over de weg naartoe rijden.

Het eerste deel van de reis gaat door de bergen. We zien kleine stadjes en kraampjes van de Orang Asli (oorspronkelijke bewoners) met groente, fruit en ambachtswerk langs de weg. Daarna sluiten we aan op de North-South Expressway, vanwaar we bij Butterworth via de brug naar Georgetown op Penang zullen rijden. We maken nog een korte stop in Kuala Kangsar, een koninklijke stad, waar we een kijkje nemen bij de Ubidiah moskee. Deze moskee lijkt regelrecht uit de sprookjes van duizend-en-een-nacht te komen, met prachtige gouden koepels en minaretten.

Georgetown blijkt een grote, mooie stad te zijn, waar we al een beetje van te zien krijgen op onze weg naar het badplaatsje Batu Ferringhi. We overnachten hier in een Holiday Inn hotel aan het strand. Dus... zodra we onze koffers in de kamer (met uitzicht op het zwembad en de zee) hebben gezet, springen we in onze zwembroek om een duik te nemen. We vermaken ons de hele middag bij het zwembad en op het strand, waar Bobbi en pappa een zandpaleis bouwen. Onder het genot van verse sapjes, Tiger beer en lekkere snacks, komen we helemaal bij van de drukte van de afgelopen dagen!

's Avonds gaan we na een het strandwandeling naar de nightmarket. Dat is een gezellige boel met kraampjes met allerlei handelswaar en natuurlijk ook weer veel hawker stalls (eetstalletjes). We eten heerlijk op het lokale foodcourt, een overdekt plein met allerlei eetkraampjes eromheen. Je kunt hier bij de verschillende kraampjes bestellen, waarna de gerechten naar je tafel worden gebracht. We kiezen bij de verschillende kraampjes voor loempia's, teriyaki gamba's, fried rice, satah en natuurlijk weer wat vers geperste fruitjuice. Het smaakt allemaal erg goed. Vooral van de homemade loempia's kunnen we geen genoeg krijgen! En natuurlijk wordt er ook gewinkeld! Bobbi wordt verwend met een mooie Maleisische jurk en diadeem, die ze het liefst ter plekke aantrekt!