Op weg naar Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op weg naar Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op weg naar Pulau Kapas

Door: michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

21 Juli 2013 | Maleisië, Pulau Kapas

Vandaag gaan we op weg naar onze laatste bestemming van deze vakantie: Pulau Kapas. Een klein eilandje aan de Oostkust van Maleisie. We leggen na het ontbijt de laatste kilometers in onze trouwe Proton Persona af naar Marang. In Marang laden we de huurauto uit en laten we de sleutels achter bij de veerdienst naar Pulau Kapas. Om 13.00 uur vertrekt het bootje naar het eiland. We hebben dus even de tijd om, net als de lokale bevolking, lekker in de schaduw op een bankje in het haventje te hangen en te eten en drinken. Met een klein, behoorlijk volgeladen bootje varen we naar het eiland dat er in de verte al paradijselijk uitziet. We overnachten de komende 4 nachten in het Kapas Turtle Valley resort van het nederlandse stel Silvia en Peter.

Al direct na aankomst wordt duidelijk dat we hier zullen genieten. De tassen worden uit de boot geladen en de tosti's staan al klaar! We hebben een leuk huisje met uitzicht op het strand. Bobbi vindt vooral het bed prachtig, met de klamboe en mooie schelpen eraan is het een echt prinsessenbed!

Na de lunch duiken we direct de zee in. De temperatuur van het water is heerlijk. De snorkels en flippers liggen klaar voor alle gasten en daar maken we natuurlijk graag gebruik van! Wanneer we even liggen om bij de komen op ons zonnebed, ziet Mike iets in het water zwemmen. Het komt richting het strand en als we een kijkje dichterbij gaan nemen komt er een grote varaan het strand op waggelen. Als hij ons in de smiezen krijgt, vlucht hij snel tussen de rotsen weg.

De lovende reacties op Zoover en Tripadvisor over de kookkunsten van gastvrouw Silvia blijken niets teveel gezegd. We krijgen een heerlijke BBQ voorgeschoteld. Bobbi heeft de hele vakantie niet zoveel gegeten. Ze blijft stokjes kipsate, kippenboutjes en appelmoes op haar bord laden. Ook wij smullen van het lekkere vlees van de BBQ en de heerlijke salades. We komen hier echt tot rust, want om 10.00 uur liggen op 1 oor in het prinsessenbed....