Waterpret onder de tweelingtorens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Waterpret onder de tweelingtorens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Waterpret onder de tweelingtorens

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

07 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

"Het ruikt hier net als in dat andere land (Singapore)", merkt Bobbi op als we samen met de taxichauffeur vanuit het vliegveld de buitenlucht in lopen. En dat klopt, want direct komt de bekende warmte en kruidige geur ons tegemoet.

Op het vliegveld is alles zeer efficient verlopen, zowel de paspoortcontrole als de koffers ophalen ging razendsnel. Om 7 uur zitten we dan ook al op de achterbank van het taxibusje en meldt de vriendelijke taxichauffeur ons dat we over ongeveer een uur in ons hotel in het centrum van Kuala Lumpur zullen zijn. Onderweg haalt hij een informatiepakket voor ons op en maakt hij Bobbi gelukkig met een mooi ingepakt cadeautje. Bij het uitpakken beginnen haar ogen te glimmen wanneer ze de gouden, flink glimmende puntenslijper van de Petronas Towers ontdekt. Met de complimenten van de reisorganisatie. Het lijkt Bobbi verstandig als we dit dure cadeau in de kluis van de hotelkamer leggen. De torens worden direct benoemd tot de "tweelingtorens" en Bobbi vindt het prachtig wanneer we niet veel later de echte torens in beeld krijgen. Ze kan geen genoeg krijgen van de uitleg waarom deze torens zo bijzonder zijn en we vertellen geduldig keer op keer dat dit nog niet al te lang geleden de hoogste torens ter wereld waren.

Wanneer we bij het hotel (Pacific Regency Hotel Suites) aankomen, duimen we dat we wat eerder kunnen inchecken dan de vermelde 13.00 uur. Het is namelijk rond 08.00 uur en een bed om wat van de verloren nacht in te halen is zeer gewenst. Het zit mee, want om 10.00 uur openen we de deur van onze hotelkamer. Bobbi en Michael nemen eerst nog even een duik in het zwembad op het dakterras van ons hotel, waarna we een heerlijk tukkie doen.

Om vannacht niet wakker te liggen, sleuren we onszelf rond 14.00 uur uit het heerlijk zachte bed. We gaan op ontdekkingstocht in de stad. Onze eerste plaats van bestemming wordt het KL City Park achter de Petronas Towers. Hier is namelijk een grote (water)speeltuin en daar maken we Bobbi vast erg blij mee.

Het stadspark blijkt een fijne plek, met veel gezinnen die zich hier op zondag prima vermaken. De waterspeelplaats is direct een groot succes. De eerste 10 minuten loopt Bobbi alleen met haar enkels in het water, maar niet al te lang daarna rent ze met haar jurk dwars door de waterval heen en ligt ze languit op haar buik in het water tussen de andere kindjes te spelen. Heerlijk met deze temperatuur! Pappa en mamma kijken warm, plakkerig en enigszins jaloers toe vanaf de rand. De plaatselijke politieagente zorgt echter voor voldoende afleiding wanneer ze druk gebarend en driftig fluitend alle kindeen (maar vooral de ouders) in het gareel probeert te houden.

Als Bobbi weer een beetje is opgedroogd, is het tijd om de enorme speeltuin met glijbanen, schommels, klimrekken en ieder ander denkbaar buitenspeeltoestel te gaan ontdekken. Bob trekt veel bekijks met haar blonde haren en ze gaat dan ook veelvuldig (stiekem of op verzoek) op de kiek. Wanneer we een tijdje op een bankje in de speeltuin zitten, wordt direct de diversiteit van de bewoners van Kuala Lumpur duidelijk. Moeders met boerka's en handschoenen aan lopen net zo hard achter hun kroost aan als moeders met sari's en mamma's met luchtigere kleding. Wat bovenal opvalt is dat alle ouders enthousiast met hun kinderen in de weer zijn.

Na genoeg speelpret, wandelen we langs de imponerende fonteinen naar KL Suria, het winkelcentrum onder de Petronas Towers. Met een weldadige temperatuur en prachtige winkelgalerijen. Hier kun je pas behoorlijk shoppen! Wij houden het bij wat huishoudelijke boodschappen en gaan daarna terug naar het hotel. Bij het hotel aangekomen, worden we verrast door de eerste apen. Een exemplaar zit rustig midden op de weg en veroorzaakt een file, terwijl een ander gemoedelijk op het dak van een taxi aan een cracker zit te knabbelen, die hij van de bijbehorende taxichauffeur heeft gekregen. Bobbi mag ook een crackertje geven, die hij voorzichtig van haar aanpakt.

Tevreden sluiten we de dag af in de Luna Bar op het dakterras van ons hotel, met een lekkere cocktail en een geweldig uitzicht opde skyline van Kuala Lumpur. Roomservice biedt uitkomst als we voldaan terugkeren op onze hotelkamer.... Pizza!