Op weg naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op weg naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kuala Lumpur

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

06 Juli 2013 | Nederland, Zaandam

Vandaag is het zover! We gaan op reis naar Maleisie!

Om 12 uur vanmiddag vertrekt onze vlucht met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur (zo'n 10.514 km in circa 12 uur). Op tijd uit de veren dus, vandaag. Gelukkig zijn de koffers gisteravond al ingepakt, zodat we al snel nadat de wekker is gegaan kunnen vertrekken. Traditiegetrouw worden we weggebracht door de opa's en oma's. Dit keer gaan we midden in de zomer op weg naar Schiphol, waardoor de jassen nu toch echt thuis kunnen blijven. Zoals voorspeld is het erg druk op de weg rondom het vliegveld. Op de eerste dag van de zomerschoolvakantie hebben duidelijk meer vakantiegangers reisplannen... Ondanks de drukte verloopt alles echter voorspoedig en zijn de koffers rond 9 uur ingecheckt. Dit keer een record met zo'n 45 kg voor onze totale bagage (met gepaste trots)! Daarna de hoogste tijd voor het laatste bakkie Nederlandse leut en dikke knuffels voor de opa's en oma's.

Daarna wacht ons een flinke rij bij de paspoortcontrole, doen we een paar laatste inkopen (toch weer wat vergeten) en gaan we tenslotte op zoek naar de juiste gate voor het boarden. Ruim op tijd installeren we ons op de stoelen die ons "thuis" zullen zijn voor de komende 12 uur. Natuurlijk is er weer een tas vol kleurplaten, potloden, boekjes en ander entertainment mee. Maar het is duidelijk dat Bobster wat groter wordt....... de DS zorgt voor het grootste deel van de vlucht voor stevig vermaak. Een paar films, lekkere vliegtuigmaaltijden (ja, echt!) en gelukkig ook wat slaap verder, laat de piloot weten dat het tijd is om te landen op KLIA.

De warmte stroomt ons tegemoet wanneer we om 06.30 uur lokale tijd de slurf uitwandelen en onze eerste stappen op Maleisische bodem zetten. We zijn veilig en wel aangekomen op onze bestemming voor de komende 3 weken!