Hieperdepiep.... Pappa is jarig!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Hieperdepiep.... Pappa is jarig!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Hieperdepiep.... Pappa is jarig!!!

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

09 Maart 2010 | Australië, Sydney

Lang zal hij leven.... lang zal hij leven! Michael is vandaag jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden! Daarom staan Bobbi en mamma vandaag op tijd op om de camper te versieren met slingers, ballonnen & toeters en een feestelijk ontbijtje klaar te maken. Bobbi vindt het helemaal gezellig worden in de camper met al die gekleurde slingers en roept regelmatig 'feest'! Ze is door het dolle heen als pappa eindelijk uit zijn bed mag komen.

Pappa krijgt direct al een eerste kadootje.... het is namelijk weer mooi weer vandaag!

Na het ontbijt besluiten we naar het centrum van Victor Harbor te gaan om met de paardentram over de causeway naar Granite Island te gaan. Bobbi vindt de Clydesdalepaarden die de tram trekken erg mooi. Ze is meteen een beetje verliefd op Bill... het paard dat ons naar de overkant brengt!

Granite Island blijkt een mooi rotslandschap, waar je helemaal rondom kunt wandelen. Dus Bobbi springt weer enthousiast in de rugdrager en kijkt vanaf de rug van pappa naar de woeste zee die tegen de granieten rotsen op buldert. Na deze wandeling zijn we lekker uitgewaaid. Mamma vindt op de terugweg naar de paardentram een mooie schelp. Onthoud deze schelp.... later zit hier nog een erg sterk verhaal aan vast!

Bill brengt ons ook weer naar de overkant, waar hij wordt afgelost door Carmen. Bobbi is er helemaal vol van! Ze vertelt ons tijdens de lunch keer op keer dat het ene paardje mocht stoppen met werken en het andere paardje aan de slag moest. Kangoeroes.... koalabeertjes... dolfijnen...... een klein meisjeshart blijkt toch het hardst te gaan kloppen van een paardje!

Na een vertrouwde lunch bij Subway, gaan we naar Urimbirra Wildlife Park. Dit is een groot park dat is opgezet als een kinderboerderij, maar dan met lokale Aussie dieren. Terwijl Bobbi haar middagdutje doet, worden wij direct bij de ingang al begroet door twee wel heel nieuwsgierige en brutale kangoeroes. Het blijkt dat de skippy's hier al snel door hebben of je een zakje voer bij je hebt of niet....

Bobbi wordt niet veel later wakker en samen genieten we van de lorikeets, kaketoes, pelikanen, wallibi's en kangoeroes die hier los rond lopen. Er wordt weer fanatiek gevoerd. De kangoeroes zijn bet zo groot als Bobbi, maar ze blijft dapper staat om wat voer toe te stoppen en soms een aaitje te geven. Daarna zien we ook nog echidna's, dingo's, wombats, koala's en krokodillen van (heel) dichtbij.

Op de terugweg naar de uitgang wacht ons nog een verrassing..... We mogen een kijkje nemen bij de koala's en deze leuke diertjes van heel dichtbij bewonderen & aaien. Omdat we bijna alleen in het park zijn, hebben we ook hierbij het rijk voor onszelf. Daarna vraagt de parkwachter of we ook nog even een slang willen 'petten'...... Mamma en Bobbi laten deze 'aantrekkelijke' aanbieding graag aan hun neus voorbij gaan en vinden pappa een held omdat hij wel de enorme carpet phyton om zijn nek gehangen krijgt.... Als dit geen verjaardag is om niet meer te vergeten!

Terug bij de camper staat er een taart klaar met (34?) kaarsjes. Bobbi is het natuurlijk niet helemaal eens met de verdeling van de kaarsjes... op haar stuk moeten alle kaarsjes dan ook opnieuw worden aangestoken. 'Bobbi ook jarig', horen we vandaag vooral als het een voordeeltje op kan leveren voor onze kleine onderhandelaar.

's Avonds gaan we lekker Italiaans uit eten bij Nino's en daarna geen verjaardagsborrel... we moeten morgen namelijk al om 6 uur uit de veren om de ferry naar Kangaroo Island te halen bij Cape Jervis. Vroeg onder de wol, dus!

• 12 Maart 2010 - 14:44

Inge:

Gefeliciteerd Mikey!! Zo dat scheelt een heleboel visite daar haha! Heb het idee dat jullie al ik weet niet hoe lang weg zijn, wat een tijd zeg! Oja, Minister Bos heeft ontslag genomen!

• 12 Maart 2010 - 20:50

Emile:

Hai Mikey Mike, van harte gefelicteerd met je verjaardag, iets te laat, maar dat komt door het tijdsverschil :-) Ben helemaal bij met de verhalen, mooi hoor. Ik zie mezelf al gaan dus ben benieuwd naar de route en planning. Geniet van alles en tot snel.

Ha det bra!

E, E en E

• 13 Maart 2010 - 09:13

Nance:

Hai guys,

Van harte gefeliciteerd Mike met je verjaardag!!
    Wat een speciale verjaardag heb jij zeg.

Geniet nog ff die paar daagjes en tot gauw!!

X Nance

• 14 Maart 2010 - 14:00

Erik & Miriam:

Nog een paar dagen en dan zit jullie droomreis er alweer op... Wat is het snel gegaan! We hopen dat jullie er weer een onvergetelijk ervaring bij hebben en kijken er naar uit om jullie verhalen straks "live" te horen en al jullie foto's te bekijken.

Geniet nog even lekker, alvast een goede reis en tot snel!

Groetjes Erik, Mir, Cas & Tijn.