Zon, zand & zeeziek - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Zon, zand & zeeziek - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Zon, zand & zeeziek

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

12 Maart 2010 | Australië, Adelaide

Het eind van onze reis raakt nu toch echt in zicht... Vandaag vertrekken we met de ferry van Kangaroo Island terug naar het vaste land van Australië om vervolgens door te reizen naar Adelaide. In Adelaide zullen we morgenochtend onze geliefde camper weer achter moeten laten in de handen van de 'campermeneer'. Maar.... er ligt gelukkig nog een zonnige dag in de Adelaide Hills voor ons en we besluiten 's morgens om vandaag nog niet te denken aan morgen!

De boottocht terug naar Cape Jervis bracht wat 'verrassingen'. De maag van onze lieve Bobster kon het geschommel van de boot niet langer verdragen... ons arme moppie had behoorlijk last van zeeziekte! Dat zorgde ervoor dat Bobbi, maar vooral zowel pappa als mamma de pont niet bepaald 'fris' verlieten. De roze Barbie-deken biedt (naar vermaak van de medepassagiers) uitkomst als vervanging van pappa's shirt.

Gelukkig verdween al het zeeleed al gauw toen we weer vaste bodem onder onze voeten hadden. Lang leve ons rijdende huis... van alle gemakken & onze volledige garderobe voorzien waren we alweer snel het mannetje/vrouwtje en lag Bobbi binnen no-time heerlijk te slapen.

We besluiten in 1 keer door te rijden naar Adelaide, zodat Bobbi 's middags lekker ontspannen bij het zwembad kan spelen en zo bij kan komen van alle schrik. Onderweg vallen de accidentmarkers op die in South Australia langs de weg te vinden zijn. Door middel van zwarte en rode paaltjes wordt aangegeven waar in het verleden (fatale) ongelukken zijn gebeurd. Hoewel het steeds weer een triest aanblik biedt, hebben de markers een behoorlijk doeltreffende werking op de concentratie van een bestuurder....

Het is vandaag heerlijk warm en na aankomst bij de camping in Adelaide blijkt deze aan het strand te liggen. We genieten 's middags dan ook van zowel het strand als van het frisse zwembad.

Daarna worden de restjes in de koelkast en keukenkastjes opgemaakt, worden de laatste wasjes gedraaid en de koffers ingepakt. Het is altijd weer een beetje een triest gevoel om je spullen bij elkaar te zoeken na een leuke vakantie... maar we kijken er ook weer naar uit om thuis te komen. Vooral de opa's en oma's worden natuurlijk enorm gemist!