Zand in je zakken en sokken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Zand in je zakken en sokken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Zand in je zakken en sokken

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

11 Maart 2010 | Australië, Sydney

De volgende dag besluiten we lekker in het nabijgelegen stadje Kingscote te gaan ontbijten bij het plaatselijke bakkertje. Heerlijk, wanneer je 's morgens niet je eigen koffie hoeft te zetten en broodje hoeft te smeren! We genieten van een uitgebreid Engels ontbijt in het zonnetje op het terras.

Na het ontbijt gaan we op weg naar Little Sahara. Dit zijn de grote witte zandduinen die aan de noordzijde van Kangaroo Island te vinden zijn. Met een surf- of snowboard kun je van deze zandbergen af sandsurfen. Helaas hebben wij geen board in de achterbak. Toch is er genoeg lol te beleven. Bobbi gaat hier helemaal uit haar dak! Een megagrote zandbak! We rennen door het zand de duinen op en rollen er weer van af. Bobster kan er geen genoeg van krijgen!

Na de ochtend in het zand te hebben doorgebracht, hebben we er een flinke taak aan om onze reis weer zandvrij voort te zetten. Alle zakken, sokken en oren moeten grondig worden geleegd. De vloer van de camper is bijna vervangen door een indoor privestrandje.

's Middags keren we weer terug naar Flinders Chase NP om naar de Remarkable Rocks te wandelen. Dit zijn bekende rotsscupturen die door wind- en watererosie zijn ontstaan en een bijzondere rood-oranje kleur hebben. Het is een bijzonder gezicht, deze vreemde vormen bovenop de kliffen. Het blijkt hier de grootste uitdaging te zijn om op een zo origineel mogelijke wijze op de foto te gaan... in, bij, op, om, uit, boven of onder de vreemde rotsen. Hiervoor worden nogal halsbrekende toeren uitgehaald door een paar backpackers... uiteraard doet Mike (en zelfs Bobbi) ook een dappere poging!

Daarna besluiten we nogmaals een kijkje bij de fur seals van Admirals Arch te nemen. Gistermiddag lag Bobbi te slapen waardoor we een voor een naar beneden zijn gelopen. We wilden haar de pret van deze vrolijke beestjes niet onthouden....

Daarna haasten we ons terug om om vijf uur in Kingscote te zijn. Hier vindt namelijk iedere dag om klokslag vijf uur een echt vreetfestijn plaats. In het haventje van dit gemoedelijke stadje worden dan de pelicanen gevoerd door het plaatselijke marinecentrum. Het is een indrukwekkende meute....

De enorme vogels verdringen zich om de buit, beconcureerd door wat dappere pacific seagulls. Een beetje hongerige pelicaan schijnt een opdringerige zeemeeuw zonder problemen naar binnen te kunnen werken. Gepast respect voor de grote snavels lijkt dus op zijn plaats...

Nadat de vis is verdeeld, stijgen de pelicanen op om boven de haven te gaan 'hanggliden'. Ze laten zich, overigens schijnbaar zonder enig nut, bewegingloos op de windstromen mee nemen en lijken er echt lol in te hebben. Het is een mooi gezicht om tientallen pelicanen in formatie voorbij te zien zweven. Bobbi vermaakt zich ondertussen weer prima in de speeltuin!

Morgen moeten we helaas alweer afscheid nemen van Kangaroo Island. We zijn van mening dat het een prachtig eiland is, waar je je met gemak een hele week kunt vermaken met de uitgestrekte natuur en de eenzame stranden. Gelukkig hebben wij de afgelopen twee dagen in ieder geval een mooie eerste indruk kunnen opdoen van Kangaroo Island.