De koala's van Kennett River - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu De koala's van Kennett River - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

De koala's van Kennett River

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

03 Maart 2010 | Australië, Sydney

Vandaag reizen we langs Melbourne, naar de Great Ocean Road. Dit is best een stukje rijden, dus vertrekken we op tijd. Natuurlijk brengen we eerst een bezoekje aan de plaatselijke speeltuin in Cowes!

Het weer is mooi, het zonnetje schijnt en Bobbi is al snel naar dromenland vertrokken. We zien Melbourne helaas alleen vanaf de snelweg. Er is zoveel te doen in Australie, dat er keuzes moeten worden gemaakt. Wij kiezen ervoor om deze leuke stad niet van dichtbij te gaan bekijken, maar door te rijden naar de spectaculaire kustweg van Torquay naar Warrnambool.

We maken een korte stop in Geelong. Dit is een leuke badplaats net voor de start van de Great Ocean Road. Hier kopen we ook wat vers fruit in bij een boerenstalletje langs de weg.

In Torquay begint onze tocht over de Great Ocean Road. Torquay is een echte surfbadplaats en wordt ook wel surfcapital of Australia genoemd. Het is dan ook niet meer dan logisch dat er gestopt moet worden bij Bell's Beach: Het bekendste (en beruchtste) surfstrand van Torquay. De golven zijn hier indrukwekkend en we zien hier voor het eerst surfers die erg lang op hun board kunnen blijven staan in de woeste golven. Dit is een prachtig gezicht. Toch komen we tot de conclusie dat er wel erg veel moeite moet worden gedaan om tegen de golven in te zwemmen voor die 30 seconden 'surfrush'. We worden er al moe van als we er (lang) naar kijken....

We luieren een tijdje op het strand en kijken met verbazing naar een tourist die ondanks alle waarschuwingen over de gevaarlijke stroming een frisse duik neemt. Je moet maar 'durven'...

We vervolgen onze weg en worden keer op keer verrast door mooi uitzicht op de kust: witte strandjes, hoge rotspartijen en schuimende golven. Het zonnetje schijnt volop en maakt het plaatje helemaal compleet.

In Kennett River zoeken we onze slaapplaats op de plaatselijke campsite. We worden op deze camping verrast door maar liefst 4 koala's in de bomen om ons heen. We hebben al een aantal koala's gezien, maar deze echte wilde exemplaren zijn toch erg bijzonder! Bobbi weet precies aan te wijzen waar ze zitten, terwijl ze fanatiek verder speelt in de speeltuin.

Op de campings die we in deze regio aandoen, staan vooral Australiers die reis zijn in eigen land. Het is een vriendelijk (en nieuwsgierig) volk dat al snel een praatje komt maken met die gekke buitenlanders die naar de koala's staan te staren.

We hebben de echte Aussie begroeting nog niet helemaal onder de knie... Iedere keer als we 'How are you, mate?' horen, raken we verstrikt in ons (veel te lange) antwoord. Want 'I'm fine, thanks. How are you?' blijkt toch steeds weer een hele mond vol voor deze kaaskoppen bij een snelle groet in het voorbijgaan....

Bij zonsondergang maken we een fijne wandeling op het strand. Opnieuw wordt er naar schelpjes gezocht en pootje gebaad. Een heerlijke afsluiting van onze eerste reisdag op de bekende Great Ocean Road.

• 08 Maart 2010 - 10:53

Loes:

Ha Lieverds,
    wat bijzonder de koala,s,wat zal bobbi haar oogjes uitkijken.
    ja jullie moeten prioriteiten stellen als er zoveel te zien is,toch is wat me opvalt,jullie veel combineren zodat Boobi ken genieten in de speeltuin etc,strandbezoek is ook fijn want hier lag weer sneeuw vanmorgen toen ik wakker werd,dus geniet maar van het zonnetje met de mooie stranden.
    Morgen feest,ik zal jullie niet vergeten.
    Doe voorzichtig en geniet maar lekker met elkaar.
    Knuffel van loes en een lief kusje voor bobbi
    ook groet van Henk natuurlijk.
    daag tot morgen
    loes

• 08 Maart 2010 - 10:53

Loes:

Ha Lieverds,
    wat bijzonder de koala,s,wat zal bobbi haar oogjes uitkijken.
    Morgen feest,ik zal jullie niet vergeten.
    Doe voorzichtig en geniet maar lekker met elkaar.
    Knuffel van loes en een lief kusje voor bobbi
    ook groet van Henk natuurlijk.
    daag tot morgen
    loes