Poesje Miauw in de mangroven - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Poesje Miauw in de mangroven - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Poesje Miauw in de mangroven

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

28 Februari 2010 | Australië, Lakes Entrance

Vanmorgen hebben we lekker rustig ontbeten en zijn we daarna vertrokken naar de Merimbula Boardwalk. Dit is een wandeling over een boardwalk (soort vlonder) van ongeveer 3,4 km (heen en terug) langs de kust, door mangroven.

Bobbi neemt met plezier plaats in de rugdrager. Bij ons rijst het vermoeden dat ze liever deze lift neemt dan zelf aan het wandelen gaat. Als een prinses laat ze zich overal heen dragen, bij voorkeur met 'Nijn', 'peen' en 'babbab' binnen handbereik (oftewel: knuffel, speen en drinken).

Onderweg zien we verschillende vogels, maar ook krabbetjes en visjes in het water tussen de boomwortels. Bobbi vindt het allemaal erg interessant en wijst regelmatig echte,dan wel denkbeeldige, beesten aan. Ze jaagt ons de stuipen op het lijf door in alle ernst 'Kijk pap een slang' te roepen. Gelukkig is er nog steeds geen slang in velden of wegen te bekennen.... (althans niet zichtbaar voor ons).

Bobbi zet onderweg regelmatig een liedje in met bijbehorende arm- en beenbewegingen. Pappa en mamma zingen (min of meer onder grote druk van onze 'passagier') uit volle borst mee. Dat valt niet mee met 15 kg extra op je rug.... Bijna buiten adem proberen we er omstebeurt er nog een 'poesje miauw' of 'zagen, zagen, wiedewiedewagen' uit te persen.

Aangekomen bij de camper manouvreert pappa ons weer de Princes Highway op en gaan we op weg naar Lakes Entrance.

Lakes Entrance is de 'hoofdstad' van een gebied met verschillende meren. Het zonnetje straalt, maar er staat ook een gure wind. Wanneer we ons op het Main Beach wagen, worden we zo goed als gezandstraald. Snel zoeken we een windvrij strandje op bij het binnenmeer. Daar genieten we van het zonnetje.

's Avonds zijn we niet uit de douches te slaan... Hoewel de faciliteiten op Hoewel alle campings die we tot nu toe hebben bezocht in Australie prima waren, zijn deze douches echt boven verwachting! Heerlijk... zullen we hier nog een nachtje blijven?

• 03 Maart 2010 - 13:47

Loes:

Ha Lieverds,
    Wat hebben jullie toch een prachtkind,lekker zingen en laat zich dragen,geweldig.
    Geniet maar van alles.
    Veel liefs en een kusje voor de princes1dOEIIIIIIIIIIII