Zandkastelen bouwen op Pebbly Beach - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Zandkastelen bouwen op Pebbly Beach - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Zandkastelen bouwen op Pebbly Beach

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

27 Februari 2010 | Australië, Merimbula

Omdat we gister hebben besloten om al in Jervis Bay een plaatsje voor de nacht te zoeken, moeten we vandaag wat verder rijden. Onze beoogde eindbestemming is Merimbula, vlak voor de grens van New South Wales en de volgende state: Victoria.

Na de bekende ochtendrituelen vertrekken we via de Princes Highway naar het Zuidwesten. Onze eerste stop is Pebbly Beach, vlak voor Batemans Bay. 's Morgens vroeg en 's middags laat zijn er op dit strand kangoeroes en wallabies te vinden. Volgens onze planning komen wij hier rond het middaguur aan. Geen kangoeroes voor ons dus, maar wel een naar verluid prachtige baai.

De weg naar Pebbly Beach is onverhard en een echte uitdaging met onze "vrachtwagen". De kopjes en borden trillen de kastjes uit.... Bobbi is, verbazingwekkend genoeg, in een diepe slaap gevallen en slaapt onverstoorbaar verder ondanks alle herrie om haar heen! "Waar leidt dit i.g. naartoe?", vragen we ons na een kwartiertje af...... Echte doorzetters worden altijd beloond, zo blijkt maar weer. Niet veel later begint een verharde weg en komen we inderdaad aan bij een heerlijk strand, dat zo waar door nog enkele diehards is bereikt!

Hier brengen we wat uurtjes door. Bobbi vermaakt zich prima met andere kindjes, terwijl Michael niet uit het water is te krijgen. De golven zijn hier geweldig en het water kraakhelder. Dankzij een klein voetenbad vooraan het strand, durft zelfs Bobbi een paar stapjes in het zeewater te wagen. Zodra er echter een golf(je) haar kant op komt, trekt ze een sprintje naar het hogergelegen (droge) strand.

We besluiten rond half 3 weer op pad te gaan en na enige tijd rijden, barst er een regenbui los. Dit mag de pret niet drukken. We zitten droog in de camper en het landschap om ons heen is mooi groen, vol boederijen met vee en erg heuvelachtig. We begrijpen waarom deze staat New South Wales heet, want het doet allemaal erg Engels aan.

Alsof de weergoden ons zeer goed gezind zijn, houdt het op met regenen wanneer we Merimbula naderen. Nadat we een plek je op de (Big 4) camping aan het strand hebben opgezocht, nemen we weer een duik in het zwembad. Vervelend hoor, zo'n vakantie!

• 27 Februari 2010 - 18:27

Mart En Tiny :

Hallo Jiska , Michael en Bobbi
    Wat heb ik genoten van al die mooie reis verhalen en het is te zien dat jullie met volle teugen genieten , wat is het toch een prachtig land , wij waren er in 1998 en hebben nog steeds heimwee naar dat land.
    We blijven jullie volgen , geniet er van .
    Liefs van ons en een knuffel voor Bobbi

• 27 Februari 2010 - 19:30

Ram6:

Lieve mensen wat een mooie verhalen en wat een mooie foto's !Hebben hier net alles een beetje gelezen en bekeken en willen graag meer!Het lijkt wel een soap het is verslavend kan niet wachten tot morgen :) Geniet enne Mike super man die Kaart wist niet dat er zulke mooie kaarten bestonden.

• 27 Februari 2010 - 20:52

Henk En Tonny:

Hallo Michael, Jiska en Bobbi,

wat gezellig dat we weer mee mochten op vakantie,
    geniet er van en kom gezond weer terug,
    groetjes..xxx

• 28 Februari 2010 - 11:06

Emile:

LIeve mensen, sluit mij aan bij Rams6: Mooie verhalen en erg leuk om te lezen. Waren vrijdag in A'dam uit eten met die jongens en we maakten ons al druk of het wel goed ging aangezien er geen berichten meer kwamen. Maar dus nog geen witte haai of pijlstaatrog ontmoet in het water :-) Gelukkig maar en nog heel veel plezier daar beneden!

• 28 Februari 2010 - 12:13

Carmine,Swenja En Em:

Hallo lieve mensen.

Leuk om te lezen dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben. We blijven jullie volgen en hopen dat we nog veel leuke verhalen over jullie prachtige reis kunnen lezen.Heel veel plezier en een dikke kus van ons drietjes uit het regenachtige Amsterdam.

• 28 Februari 2010 - 14:14

Danny, Yvette Kids:

De verhalen zijn weer geweldig! Ben blij weer iets van jullie te lezen, had van pa en ma gehoord dat jullie geen internet hadden. Maar zo te lezen gaat alles perfect en genieten jullie nog steeds. Veel plezier en een dikke kus voor Bobby van de jongens.