Op je badhanddoek in de sneeuw.... - Reisverslag uit Huskisson, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op je badhanddoek in de sneeuw.... - Reisverslag uit Huskisson, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op je badhanddoek in de sneeuw....

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

26 Februari 2010 | Australië, Huskisson

's Morgens maken we een korte rit naar de Harbour van Kiama. Hier vinden we een bende pelikanen, die hongerig bij de visafslag zit te wachten op toegeworpen visafval. Het zijn mooie beesten, die helemaal niet onder de indruk zijn van ons bezoek.

Daarna lopen we door naar de Rock Pool. Dit is een natuurlijk gevormd bad van zeewater, waar we een frisse duik in nemen. Omdat er hier geen golven zijn, plonst Bobbi voor het eerst met volle overgave in het zeewater. Ze vindt het prachtig! Na deze ochtendduik nemen we een kijkje bij het Blowhole. Via een gat in de rots en de onderliggende kamers (grotten), wordt het zeewater onder hoge druk de lucht is gespoten. Bobbi giert het uit als het water als een fontein over de rotsen spuit.

Een druk programma vandaag, want daarna gaan we op weg naar Minnamurra Rainforest.. In dit regenwoud maken we opnieuw een wandeling met Bobster in de rugdrager. Dit regenwoud heeft een lange boardwalk (1,6 km) en verschillende hangbruggen. In zo'n dicht regenwoud hebben we nog niet eerder gelopen en dankzij de vlonders is alles goed begaanbaar. We zien heel oude bomen met ontzagwekkende wortels en takken, fris stromende beekjes, vreemdogende paddenstoelen en natuurlijk heel veel varens en lianen. Terug van deze wandeling, genieten we van een onverwacht heerlijke maaltijd bij het visitors center en daarna brengt de camper ons weer naar onze volgende bestemming.

We besluiten in Jervis Bay te overnachten, maar voordat we de camping opzoeken genieten we nog een uurtje van de zon op Hyams Beach aan deze baai. Volgens de reisgidsen is dit het mooiste strand van Australie. Vol hoge verwachtingen parkeren we de camper om te ontdekken dat dit strand inderdaad prachtig is. Het zand is bijna zo wit als sneeuw (en deze omschrijving is bijna niet overdreven). Zelfs Jiska lijkt een kleurtje te hebben wanneer ze in het zand neerploft.... De zee loopt van turqoise bij het strand over naar donkerblauw aan de horizon. Werkelijk een droombestemming! Je waant je bijna op een onbewoond eiland in de Stille Zuidzee.... We genieten van de omgeving, de zon en de zandbouwwerken van Bobbi.

Jervis Bay blijkt de weekendbestemming van veel Sydneylocals te zijn.... het is vrijdagmiddag, vijf uur, als we niets vermoedend op zoek gaan naar een plaatsje op een camping. Dat blijkt niet zo gemakkelijk op deze populaire bestemming..... gelukkig vinden we uiteindelijk een mooi plaatsje vlak bij het strand op de camping direct naast het plaatsje Huskisson. We moeten het dit keer alleen doen zonder stroom op een non-powered site.

Gelukkig is dit geen probleem dankzij de 12V reserve van de camper. We besluiten om in het stadje te gaan eten om 'energie te besparen'. We komen terecht in de Husky Pub. Een erg gezellig pub voor de locals, waar iedereen relaxed een 'spooner' (tapbiertje) drinkt op het terras of binnen naar sport (uiteraard rugby of cricket) kijkt. We worden ook nog eens boven verwachting verrast door een prima maaltijd....

• 27 Februari 2010 - 12:05

Ed En Arendje:

weer grote klasse hoor deze reisverslagen.nog 17 dagen en dan gelukkig weer thuis.

• 28 Februari 2010 - 14:04

Loes:

Ha vakantiegangers,goh jullie genieten wel hoor zo te zien en te horen.
    hier regent het en lijkt het soms wel herfst.
    ik vind Bobbi al zo groot en wijs als ik haar op de foto zie.
    Geniet nog maar lekker want jullie hebben het verdient.
    Het kabinet is gevallen,dus nemen we nu zelf de touwtjes in handen,hoezo ,Democratie.
    Liefs en kusje voor bobbi
    van Henk en Loes,dOEIIIIIIIIII