Campers in the mist - Reisverslag uit Kiama, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Campers in the mist - Reisverslag uit Kiama, Australië van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Campers in the mist

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

25 Februari 2010 | Australië, Kiama

De dag begint met een bezoek aan de speeltuin van het Memorial Park in Blackheath. De speeltuin is zo'n beetje de eerste verplichte bezienswaardigheid van ieder stadje dat we binnenrijden.... Bobbi vermaakt zich ook hier weer prima en wordt steeds handiger met het klimmen en klauteren.

Na enige onderhandeling, lukt het ons om op weg te gaan naar de Blue Mountains. Onze eerste stop in Govett's Leap. Vanaf dit punt is er een mooi uitzicht op de Grose Valley. De Blue Mountains staan bekend om de blauwe mist die boven de bossen hangt, afkomstig van de vele eucalyptusbomen in de ondergelegen bossen. Na het uitzicht te hebben bewonderd, wordt de draagrugzak op mamma's rug gehangen, zodat Bobbi een eersteklas taxirit heeft naar de Bridal Vale waterval onderaan het bospad.

Daarna op weg naar Echo Point, een bekend uitzichtspunt in Katoomba (de 'hoofdstad' van de Blue Mountains). Vanaf Echo Point hebben we een mooi zicht op de beroemde Three Sisters. Dit zijn drie bijzondere rotsformaties, die volgens een Aboriginal legende, zijn onstaan doordat drie zusjes in bergen zijn betoverd om hen te beschermen tegen het kwaad.

Vanaf Echo Point wandelen we (Bobbi dit keer op pappa's rug) een uurtje over de paden langs de bergen, op weg naar de Skyway. Onderweg worden we keer op keer verrast met mooie uitzichten over de mistige Jamison Valley onder ons. De Skyway is een gondel die ons over de vallei naar een andere bergtop brengt. Vanaf deze volgende bergtop is Scenic World bereikbaar. Omdat de gondel een glazen vloer heeft, waardoor je goed ziet hoe diep het dal is, breekt bij Mike het zweet uit. Bobbi blijkt de hoogtevrees van pappa niet geërfd te hebben.... Ze staat vrolijk te zingen en te springen op het glas.

Scenic World bestaat naast de Skyway (eerdergenoemde gondel), uit boardwalks door het woud onderaan de berg en een trein en gondel om je van boven naar beneden te brengen en vise versa. Voor de weg naar beneden, kiezen we voor de Scenic Railway. Dit is een korte treinrit die stijl naar beneden afdaalt. De stoelen in deze trein zijn dan ook erg bijzonder... je ligt ver achterover om tijdens de steile rit goed te kunnen blijven zitten. We zitten helemaal vooraan in de trein, waardoor we direct de afgrond in kijken. Bobbi vindt het prachtig, terwijl pappa enigszins wit wegtrekt!

In de vallei volgen we de boardwalk door het regenwoud. Bobbi vermaakt zich uitstekend met de bordjes met informatie over het woud die langs het pad staan. Ze dartelt van het ene naar het andere bord om vervolgens aan pappa en mamma te vragen wat er op vermeld staat. Voor de terugweg naar boven kiezen we de Scenic Flyway, opnieuw een gondel die de steile tocht terug naar de bergtop maakt.

Onderweg terug naar de kust, bezoeken we nog kort de Wentworth Falls. We besluiten echter al snel dat deze waterval niet kan tippen aan ons blote-billen-privébezoek aan de Dorrigo Falls..... We overnachten in Kiama, een badplaatsje onder de rook van Sydney en Wollongong. De camping waar we overnachten, ligt pal naast het bekende Surf Beach. Na een avondwandeling langs dit strand begrijpen we direct waar deze naam door is ontstaan. De golven zijn woest en erg indrukwekkend, evenals de bijbehorende zonsondergang!