Te paard op weg naar pancakes - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Te paard op weg naar pancakes - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Te paard op weg naar pancakes

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

20 Juli 2016 | Verenigde Staten, Cheyenne

We trappen deze dag af met een paardenrit door de bergen van de Rocky Mountains. Om 7 uur worden we verwacht bij de Sombrero Ranch. Gelukkig ligt de ranch naast de camping, zodat we niet al te vroeg uit de veren hoeven. De paarden staan al voor ons klaar. Sliver (Bobbi), Lois Lane (Mike) en Costello (Jiska) hebben er zin in. Omdat het nog vroeg is, is de temperatuur aangenaam en zijn de vliegen nog afwezig. Het plan is om naar een barn te rijden, waar een pancakebreakfast voor ons klaar wordt gemaakt.

Elliot, de student-veearts uit Texas, is onze gids door de bergen. We klimmen een flink stuk omhoog en hebben een mooi uitzicht over de vallei. Costello is een gezellige dikkerd die wat moeite heeft met de klim, maar dapper doorzet. Onderweg zien we een muledeer, een mooi hertje dat vlak langs het pad aan het grazen is. Na zo'n anderhalf uur prettig rijden komen we bij de barn aan, waar inderdaad een heerlijk ontbijtje voor ons wordt klaargemaakt met eieren, vlees, pancakes, jus d'orange en koffie. We genieten in het zonnetje tussen de oude postkoetsen en met uitzicht op de paardjes van ons ontbijtje. Regelmatig komt er een chipmunk ongeduldig en schichtig om de hoek kijken, er valt ongetwijfeld wat te halen na ons vertrek. Dan is het tijd om te paard terug te keren naar het vertrekpunt. Bij de stable aangekomen worden we door een soort afstaplaantje geloodst, zodat we makkelijk af kunnen stappen. Wat een luxe.... De paardjes weten daarna precies waar ze heen moeten en sjokken trouw terug naar de weide. Wat een leuke start van de dag was dit!

We besluiten nog even een kijkje te nemen aan de andere kant van Rocky Mountain NP. We rijden langs de Sheep Meadows, waar vaak dikhoornschapen te vinden zijn. Helaas blijkt de kudde zich nu elders op te houden. Na een korte wandeling bij Hidden Valley laten we de Rocky Mountains achter ons en vertrekken we richting Loveland, een stadje op de weg naar Cheyenne. Hier is namelijk een Build-a-bear winkel in the Promenade Shoppingmall, waar Bobbi al een paar maanden naar uitkijkt. In deze winkel kun je je eigen teddybeer helemaal zelf samenstellen. De keuze valt op een pantertje en een paardje. De knuffel wordt eerst gevuld met stuffing, waarna er een hartje in wordt gestopt. Bobbi zoekt een leuk geluid en een lekker geurtje uit, lavendel en kauwgomballen, waarna deze ook in de knuffel worden gestopt voordat deze wordt dichtgenaaid. Vervolgens wordt de knuffel opgeborsteld en kun je een pakje uitkiezen. Bobbi is helemaal in de wolken met haar creaties: Skitty en Amber.

The Promenades blijkt een flink winkelgebied met voor ieder wat wils. We eten een heerlijk Italiaans ijsje, dat bij deze temperaturen smelt als je er al naar kijkt, en we duiken nog even een American Eagle winkel in voor wat shopping voor pappa en mamma. Daarna keren we terug naar de highway op weg naar Cheyenne. Dit is onze bestemming voor de komende 3 nachten. Daarmee verruilen we de staat Colorado voor de staat Wyoming. Deze staat is herkenbaar aan het symbool met het bokkende rodeopaard, echt cowboygebied dus. Cheyenne is inmiddels een behoorlijke stad, maar is ontstaan uit een klein western stadje langs de rails van de Pacific Union in de tijd van het Wilde Westen. De Pacific Union treinen zien we nog steeds regelmatig voorbij razen. Vaak met wel meer dan 80 wagons erachter. Als we aankomen op de camping, is de eerste wens een duik in het zwembad. Dat koelt lekker af! Daarna maken we een mexicaanse maaltijd klaar in de camper. Morgen gaan we naar Medicine Bow State Park en nemen we een kijkje in Cheyenne.