Go Rockies Go! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Go Rockies Go! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Go Rockies Go!

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Denver

We nemen vandaag afscheid van de camper. En dat gaat altijd een beetje met pijn in ons hart. Deze camper heeft ons toch mooi maar weer door een prachtige stuk van America geloodst. Maar aan alles komt een eind en Bobbi vindt het ondertussen ook wel weer tijd om Bif flink te knuffelen thuis.

Na een snelle rit van Central City naar Denver, komen we aan bij de Apollo camperverhuur. Bijna niet voor te stellen dat het nog maar 18 dagen geleden is dat we hier vol verwachting op de camper zaten te wachten naast onze koffers. We hebben zo veel meegemaakt deze reis, dat het lijkt alsof we veel langer onderweg zijn geweest. We worden zeer efficiënt geholpen en voor we het weten zitten we in de taxi op weg naar ons hotel in Downtown Denver.

Deze laatste nacht verblijven we in het Four Seasons Hotel in het centrum van Denver, zodat we vanavond gemakkelijk naar het Coors Field Stadium kunnen wandelen. We hebben namelijk kaartjes voor een honkbalwedstrijd van de thuisploeg Colorado Rockies en de Miami Marlins. Maar zover is het voorlopig nog niet als we bij het hotel aankomen. Onze kamer is nog niet klaar, dus gaan we eerst maar eens lekker lunchen in de stad.

We wandelen naar Larimer Street en vinden een fijn plekje op het terras van Ted's Montana Grill. Ook hier kun je een buffelburger bestellen, maar wij houden het bij een bak nacho's en wat broodjes. Wanneer we na deze lekkere lunch door Larimer Street kuieren, ontdekken we een leuk winkeltje met allemaal hondenspulletjes. En dan kunnen we het natuurlijk niet laten om wat leuks in te kopen voor onze favoriete viervoeter. Bobbi wordt er bovendien nog zwaar versierd door een schattige puppy. Echt een moppie. En dan begint natuurlijk helemaal de heimwee naar Bif te groeien!

Als we daarna bij het hotel aankomen, kunnen we naar onze kamer. We zijn onder de indruk van de badkamer met verlichte wasbakken, een televisie in de spiegel en een mooi bad. Dat is pas genieten zo aan het eind van onze reis. We nemen vervolgens een frisse duik in het zwembad op het dakterras. Hier kunnen we ons wel even vermaken. Bobbi wordt al snel in beslag genomen door een enthousiast klein meisje dat het hele zwembad met haar verkent.

Dan wordt het tijd om ons klaar te maken voor de wedstrijd. We wandelen door de stad naar het mooie stadion, waar de fans in knalpaars gehuld in grote aantallen naar toe stromen. We zijn 3 van de 10.000 eerste bezoekers en krijgen daarom een baseballpet aangeboden bij de ingang. We kunnen dus direct al verdwijnen in de paarse massa!

In het stadion heerst er al een gezellige drukte. We nemen een kijkje in de fanshop. Hier kun je werkelijk van alles vinden, van honkballen en -bats, shirts en knuffels tot bobbleheads in alle maten en soorten (kleine poppetjes van de spelers met wiebelhoofdjes). Daarna is het tijd om onze plaatsen op te zoeken op de tribune. We hebben leuke plaatsen vlakbij het veld. Een honkbalwedstrijd duurt 9 innings en beslaat dus een groot deel van de avond. Iedereen loopt tijdens de wedstrijd dan ook rustig van zijn plaats op eten en drinken in te slaan of de wedstrijd gewoon even vanuit een andere hoek te bekijken. Je kunt je tijdens de wedstrijd gemakkelijk verplaatsen over de grote ringweg die om het veld heen loopt en waar je ook tal van eetstalletjes vindt.

Voor ons zit een stel toeschouwers dat de sfeer er goed in houdt. Ook Bobbi vindt dat erg lollig. We zingen gezellig mee met de aanmoedigingen. Vooral bij Go Rockies Go! en Charge! brullen we uit volle borst. Tussen de innings wordt het publiek steeds weer vermaakt met de musclechallenge (in beeld? even je spierballen laten zien op het scherm!) en een race tussen een tandenborstel, tube tandpasta en een tand. Het blijkt een apart spektakel om mee te maken. Na een sterke start van de Rockies wordt het nog spannend want hoewel de Rockies een tijd voor, halen de Marlins hun stand toch nog in in de laatste 2 innings.

Bij de 8e inning taaien we af naar het hotel. Morgen wordt namelijk een flinke reisdag. Rond het middaguur stappen we in het vliegtuig van Denver naar Chigago, waarna we op het vliegveld van Chigago zullen overstappen naar een vlucht naar Amsterdam.