Animaljams in the Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Animaljams in the Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Animaljams in the Rocky Mountains

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

19 Juli 2016 | Verenigde Staten, Estes Park

De dag begint op tijd hier in the States. Al rond een uur of 7 piept het eerste licht door de dakramen van de camper. Op deze manier hebben we een natuurlijke wekker en worden we toch wel op een fijne manier wakker. Na een lekker ontbijtje dat is bereid door Mike en niet onder doet voor het hotelontbijt, zijn we er klaar voor om op pad te gaan in het Rocky Mountain National Park. Als alles vastgezet en uitgeplugd is in en rondom de camper, rijden we eerst naar Grand Lake voor een korte wandeling naar Adams Falls. Dit is een mooie waterval die zo'n 17 meter naar beneden duikt. Als we langs de rivier lopen, kan Bobbi even pootje baden. Best koud dat water!

Na terugkomst bij de camper, rijden we de Trail Ridge Road op. Dit is een prachtige weg die over de Continental Divide dwars door het national park heen loopt en waarmee je op de top een hoogte van zo'n 4.000 m bereikt. We rijden de Rocky Mountains in vanaf de West-entrance, waar we bij de parkranger een America The Beautiful pas kopen. Met deze pas heb je toegang tot vrijwel alle nationale parken in Amerika en omdat we er deze vakantie een aantal zullen bezoeken is dat een handige en goedkopere keuze.

Bij een picknickplaats nemen we een pauze en komen we de eerste chipmunks tegen, leuke kleine eekhoorntjes met zwart-witte strepen op de rug. Wat een geinige, schichtige beestjes. Als we onze weg weer vervolgen, komen we niet veel later de eerste animaljam tegen. Auto's en mensen met camera's langs de weg.... Wat zal er te zien zijn? Er blijkt zich een groep Wapitiherten (elks) in de bosjes langs de weg op te houden. We kunnen een goed kijkje nemen en enkele kilometers later zien we een mannetjes eland (moose) in de rivier waden. Wat een prachtig gezicht. Het is een flink mannetje met een groot gewei.

We vervolgen de Trail Ridge Road en rijden door mooie landschappen. Iedere bocht verbazen we onszelf weer over het uitzicht. De weg slingert flink omhoog en we rijden steeds meer tussen de bergtoppen door. Bij het Alpine Visitor Center kun je bijna 360 graden om je heen kijken over de besneeuwde bergtoppen en bergweides heen. We maken een stop bij de Tundra Meadows, waar we een korte wandeling maken en onderweg pica's en een yellowbellied marmot tegenkomen. De lucht is op deze hoogte best ijl, waardoor je wat sneller buiten adem raakt. We doen het dan ook rustig aan. Het weer is prachtig. Gelukkig maar, want langs de weg staan verschillende waarschuwingen dat het weer snel kan omslaan in de bergen en dat er regelmatig zwaar onweer voorkomt. Dat soort ellende blijft ons echter bespaart. De hele weg worden we begeleid door de zon.

We besluiten een wandeling te maken naar een tweetal meren, Bear Lake en Nymph Lake. Deze meren liggen aan een weg die moeilijker begaanbaar is met een camper. Daar zijn echter prima voorzieningen voor. We laten onze camper achter op een Park 'n Ride parkeerplaats en worden per bus naar de start van de wandeling naar de meren gebracht. Bear lake hebben we al snel bereikt en daarna lopen we door naar Nymph Lake. Dit blijkt een mooi meer te zijn, vol met gele waterlelies en blauwe libelle. Er liggen boomstammen in het water, waar je voorzichtig overheen kunt lopen. Met nadruk op voorzichtig, want na een plons staat Bobbi met twee benen tot aan haar knieën in het water. Gelukkig weet ze snel weer op het droge terug te komen, maar er komt wel een flinke bak water uit haar wandelschoenen! Schoenen en sokken leggen we dus maar even op een zonnig plekje en we nemen een gedwongen, maar welkome pauze om alles even te laten drogen.

Daarna wordt het tijd om terug te keren naar de camper en de camping van vanavond op zoeken. We overnacht op de KOA-camping in Estes Park, het stadje bij de East-entance van het Rocky Moutains National Park. Naast de camping zien we al de Sombrero Ranch liggen. Morgen zullen we een tocht te paard maken door de bergen. We gaan een hapje eten bij Poppy's in het centrum van Ests Park, waar je je eigen pizza of hamburger samen kunt stellen. Dat gaat er natuurlijk wel in. En dan een beetje op tijd naar bed, want morgenochtend worden we om 7 uur al bij de ranch verwacht.