Cruisen door Colorado - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Cruisen door Colorado - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Cruisen door Colorado

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

18 Juli 2016 | Verenigde Staten, Grand Lake

Deze ochtend worden we gelukkig alweer wat later wakker en staan we rustig op. We kunnen ons pas rond 12.00 uur melden bij de camperverhuur, dus we hebben genoeg tijd om rustig te ontbijten. Mike en Bobbi nemen daarna zelfs nog even een duik in het zwembad van het hotel, terwijl Jiska de koffers weer inpakt.

En dan is het zover... steeds weer een spannend moment: we gaan de camper ophalen en de eerste km's op de weg maken! Bij Apollo Denver worden we snel en efficiënt geholpen en om 12 uur hebben we de sleutel al in ons hand en kunnen we vertrekken. De camper ziet er top uit. Hij lijkt wel vrij nieuw en is voorzien van een bank en een zitje, zodat we ruimte genoeg hebben om ontspannen te zitten. Bobbi bezet gelijk het bovenbed en wij hebben een vast bed achter in de camper. Verder is er een keukentje, een badkamer met douche en wc en voldoende opbergruimte in de camper. Wij zijn de komende 18 dagen dus van alle luxe voorzien.

Mike is ondertussen al ervaren camperchauffeur en rijdt ook dit keer gemakkelijk weg met de nieuwe camper. De eerste stop is dan de Walmart in Aurora. Wat een enorme winkels zijn dat toch! We verdwalen er tussen de enorme schappen en krijgen keuzestress van de schappen van 10 meter lang per product. Desondanks raakt ons winkelwagentje flink vol en kunnen we de komende dagen vooruit met de boodschappen. Volgens Bobbi hebben we inkopen voor wel 1 jaar gedaan, dus we moeten nog wel even dooreten deze vakantie! Het is erg leuk om op zoek te gaan naar producten die niet zo vaak in Nederland verkrijgbaar zijn. Bobbi is helemaal gelukkig met de Pop Tarts (soort zoete crackers met glazuur), de aardbeien- en bosbessen Fanta en de pindakaas Snickers die we hebben ingeslagen.

En dan begint de reis pas echt. De eindbestemming van vandaag is Grand Lake, een stadje bij de ingang van Rocky Mountain NP. Het is ondertussen flink gaan regenen, maar gelukkig vinden we onze weg goed met de GPS. We rijden door een leuk gebied met verschillende ski-oorden. Onderweg bezwijkt een van de lades in de camper onder de zware inkopen, maar gelukkig weet Mike dit weer snel te fixen. In Grand Lake blijkt onze camping 'Elk Creek Campground' erg goed verzorgd te zijn. Het ziet er allemaal keurig en gezellig uit. Bij de receptie wordt gemeld dat de Campground regelmatig wordt bezocht door een elandvrouwtje met jong en dat er gisteravond een zwarte beer over de camping liep te struinen. Dat belooft wat.... Eerst maar eens de koffers uitpakken en dan lopen we een rondje over de camping. Wie weet komen we moeder en kind ergens tegen. Geen van ons heeft al eens een eland in het wild gezien, dus we zijn erg benieuwd.

En ja hoor, aan het einde van onze wandeling zien we ze staan tussen de bosjes. Een mooi gezicht. We houden natuurlijk keurig afstand en bewonderen het paar een tijdje voordat we terugkeren naar de camper. Daar staat ons een onaangename verrassing te wachten. De deuren van de camper zijn op slot en de sleutel ligt nog binnen. Topactie natuurlijk, zo op de eerste huurdag... Dit levert natuurlijk een groot probleem op, namelijk geen toegang tot al onze spullen, noch tot onze slaapplek voor vannacht. Klotsende oksels en een aanzwellende paniekaanval is het gevolg..... we besluiten de hulp van de eigenaresse van de camping maar direct in te schakelen, wellicht is er al wat ervaring met het openbreken van campers.... Na een gezamenlijk rondje om de camper blijkt een van de afgesloten ramen toch een heel klein kiertje te hebben. Het lukt gelukkig snel om hier tussen te komen en het raam vervolgens, zonder schade, open te krijgen. Nu wordt de hulp van Bobbi ingeroepen om naar binnen te klimmen en de deur van binnenuit te openen. Wat een opluchting als we de camper weer in kunnen! En natuurlijk een heldendaad van Bobbi!

Na alle consternatie besluiten we maar een snelle hap te bereiden in de camper. "Spaghetti a la camping" gaat er altijd in!