These boots are made for walking - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu These boots are made for walking - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

These boots are made for walking

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

21 Juli 2016 | Verenigde Staten, Cheyenne

Nu we de luxe van een zwembad hebben, duiken we er na het ontbijt eerst even in. Vannacht overnachten we op dezelfde camping, dus vandaag verkennen we de omgeving een beetje. Eerst alles maar eens op een rustig tempo deze ochtend. Na een paar drukke dagen is dat wel zo fijn.

Tijd om te tanken en ook nog wat inkopen te doen bij de Pilot, een kleine supermarkt bij het tankstation. Daar worden we geholpen met veel "darlings", "sweeties" en "honeys". Met de gastvrijheid zit het wel goed hier in Wyoming.

We gaan een kijkje nemen in het Medicine Bow State Park, bij Vedauwoo. Dit is een kleiner, minder bekend park met mooie rotsformaties. We kunnen onze camper kwijt op een dagcamping en lopen vanaf daar naar het begin van de Turtle Rock Loop trail. Overal zien we leuke eekhoorntjes over de rotsen klimmen. Ze zijn erg klein en vliegensvlug. We vangen steeds maar een glimp van ze op. Bij de campground hangen ook waarschuwingen dat er aan het begin van de maand juli een beer is gesignaleerd. De berenbellen gaan daarom weer aan de rugzak voor een veilig gevoel. Na een wandeling door het bos komen we bij de rotsen aan. Het ziet er erg mooi uit en natuurlijk is het leuk om over de rotsen te klimmen en te klauteren. Vanaf de hogere rotsen hebben we een mooi uitzicht over de omgeving. Omdat de volledige looptrail te lang is, keren we na een tijdje om en lopen dezelfde weg terug. Het is best warm en we zijn dan ook tevreden als we weer bij de camper zijn en een koel drankje uit de koelkast kunnen toveren.

Als we terugkeren in Cheyenne, maken we eerst een stop bij de Bootbarn. In deze winkel zijn naar verluid meer dan 1.500 paar westernlaarzen te vinden. Die willen we wel eens op een rijtje zien staan! Het blijkt niets te veel gezegd.... we vinden rijen laarzen met puntneuzen en franje, maar ook een flinke verzameling hoeden, jeans, bucklebelts en ander cowboykleding. We kijken een tijdje rond, terwijl er flink wordt gepast en geshopt om ons heen. Er lijkt flink te worden ingekocht voor de Frontier Days die voor de deur staan, de happening van het jaar hier in Cheyenne.

Ondertussen wordt het tijd om een hapje te gaan eten. We besluiten naar downtown Cheyenne te rijden. Dat is altijd weer spannend, want vinden we een parkeerplekje voor de camper? Uit wat navraag gedurende de dag zijn niet echt goede tips voortgekomen. We rijden dus maar op de bonnefooi het centrum in, rijden eigenlijk gelijk tegen een goede parkeerplaats aan en blijken ook nog eens met onze neus in het optreden van de Cheyenne Gunslingers te vallen. Tijdens het optreden wordt er flink geschoten, blijkt de rechter behoorlijk corrupt en wordt er natuurlijk een toeschouwer gered van de galg. Omdat de show naast de rails plaatsvindt, zien we ook de mooie locomotieven van de Union Pacific langs denderen. Daarbij moeten we toch ook een beetje denken aan de afleveringen van Hell on Wheels, dat zich onder andere afspeelt in het oude Cheyenne.

We wandelen door het stadje heen, dat hier en daar nog wel doet denken aan het oude wilde westen. Op Depot Plaza vinden we de grote cowboylaarzen die kenmerkend zijn voor Cheyenne. Natuurlijk klimt Bobbi op de neus voor een fotoreportage. Op Depot Plaza lopen we ook tegen ons diner van vanavond aan. Langs het spoor zit een brouwerij die ook spareribs en chickenwings serveert. Terwijl we naar de treinen kijken, smaakt het ons prima! We keren terug naar de camping en duiken er op tijd in, zodat we morgen klaar zijn voor een dagje rodeo op de Frontier Days.