Modderbubbels en luchtballen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Modderbubbels en luchtballen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Modderbubbels en luchtballen

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

18 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Als we vanmorgen wakker worden na een turbulente nacht, waarin Bobbi in haar slaap de marathon leek te lopen... schijnt na alle regen van gisteren het zonnetje! Vol goede zin gaan we daarom na het ontbijt en een "potje basketball" met Bobbi op pad om de korte route van vandaag (80 km) af te leggen naar onze volgende bestemming: Rotorua.

Onze eerste stop is al snel na Lake Taupo. De Huka Falls blijkt een flinke waterval die na een versmalling een vrije val maakt van 10 meter. We zijn met z'n drietjes flink onder de indruk van de snelheid en kracht van het turquoise water. Zelfs Bobbi lijkt erdoor gefascineerd!

Daarna rijden we Thermal Country in. Tussen Taupo en Rotorua zijn verschillende thermale gebieden te vinden als gevolg van de vulkanische activiteit. Vanaf de weg zien wij al links en rechts grote rookpluimen uit het landschap opstijgen. We besluiten een kijkje te gaan nemen in Wai-O-Tapu. Een gebied waarin verschillende mooie natuurverschijnselen te zien zijn als gevolg van de hoge temperaturen onder de grond. Het zonnetje breekt echt door als we aan de wandeling van 1,5 uur door het park beginnen. Bobs reist uiteraard eerste klas mee in de rugdrager... in eerste instantie bij pappa, later bij mamma.

Nieuwsgierig als ze is, hangt ze tegenwoordig naar rechts om goed om pappa of mamma heen te kunnen kijken en zo echt niets te hoeven missen. Het eerste dat opvalt is een lichte geur van verrotte eieren. Deze geur wordt veroorzaakt door de zwavel. Gelukkig blijkt de geur ter plaatse een stuk minder erg als verwacht na alle verhalen in de reisboeken. In het park worden we verrast door prachtige felle kleuren die zelfs wat onnatuurlijk ogen. Vooral de Champagne Pool met z'n mooie roestbruine en turquoise kleuren en het felgroene Devil's Bath maken indruk. In het hele park worden bos en craters afgewisseld. Onze mond valt wederom open van verbazing. De grond borrelt hier van de ondergrondse hitte, maar gelukkig lopen wij veilig op paden en houten loopbruggen. We vermaken ons hier prima en besluiten ons bezoek af te sluiten met een kijkje in de shop, waar Bobster een Kiwi-knuffel los weet te weken bij paps en mams....

We slaan ook nog even af bij de mudpools, hete modderpoelen die werkelijk lijken te leven. Onder flink gebrul en gepruttel schiet de modder alle kanten op. Bobbi veilig in de camper, pappa en mamma omstebeurt even een kijkje genomen. Het is werkelijk om te gieren, deze modderbubbels!

Lekker op tijd komen we aan op de camping in Rotorua. Nadat we ons plekje toegewezen hebben gekregen, besluiten we nog even de stoute schoenen aan te trekken en te gaan..... zorben. Nooit van gehoord? Nu, het komt erop neer dat je je in een enorme luchtbal, gevuld met een laag water in zigzag van een berg af laat rollen (?). Mike bijt het spits af, terwijl Bobbi vanachter een ijsje het parcours observeert. Bovenaan de berg blijkt dat je je echt in de kleine opening van de bal dient te storten en je met flinke vaart naar beneden glibbert! Dit betekent vooral een hoop lol. Beneden bij de finish valt er gelukkig ook een hoop te lachen, omdat de enige manier om weer uit de bal te komen eruit ziet als een soort wedergeboorte.... 'feet first' klap je op de grond, maar de dag kan niet meer stuk na deze lachwekkende thrillride! Daarna volgt Jiska... ook haar "ontsnapping" na de finish is een charmant lust voor het oog (?)

Om deze leuke, maar volle dag, ontspannen af te sluiten besluiten we de potten en pannen in de camper te laten voor wat ze zijn en lekker de stad in te wandelen voor een hap bij 'The Fat Dog'. Eerst nog even flaneren langs Lake Rotorua, waar we vergezeld worden door een groep vette ganzen en, tot onze vreugde, een aantal zwarte zwanen! Bij the Fat Dog blijkt het verschrikkelijk genieten... na een Dog's Bullocks Burger en Tropical Fish Burger kunnen we werkelijk geen pap meer zeggen... maar lekker!!! Ook Bobbi eet haar vingers erbij op. Tijdens het eten worden we nog door haar verrast met wat nieuwe woorden, zoals tijd, bijtje, open, mijn en tand!