Dolfijnen en egeltjes - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Dolfijnen en egeltjes - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en egeltjes

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

21 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zoals gepland staan we vandaag op tijd op om de wandeling van 1,5 uur naar Cathedral Cove af te leggen, zodat we bij laagtij aankomen.

Als we alle spullen bij elkaar hebben gepakt en Bobbi weer enthousiast in de rugdrager is gestapt, wandelen we het strand op tegenover onze camper. Daar worden we blij verrast! Tot onze verbazing zien we vanaf het strand namelijk een groepje dolfijnen zwemmen. Ze komen dicht bij het strand en springen enthousiast over de golven heen.

Na een tijd naar dit mooie schouwspel te hebben staan kijken, moeten we ons losrukken om weer verder te lopen. Al snel blijkt dit echter geen straf, omdat de weg naar Cathedral Cove een prachtig wandelpad is met vergezichten over de zee, de vele rotseilandjes en enkele groenblauwe baaitjes. Ook het weer is ons wederom goed gezind. Het zonnetje is alweer verschenen.

Na een wandeling van 1,5 uur komen we maken we de afdaling naar de baai van Cathedral Cove. Het strand hier is al de moeite van de heenreis waard. De Cove is een boog in de rots over het strand, met een mooi doorkijkje naar de volgende baai.

Bobbi is blij ook even de benen te kunnen strekken en samen wandelen we onder de boog door. In het volgende baaitje nemen even rustig de tijd om lekker op het strand te zitten, te zwemmen en naar schelpen te zoeken.

Helaas komt aan al het goede een eind en pakken we na enige tijd de spullen weer bij elkaar om aan de terugreis te beginnen. Onderweg komen we langs Stingray Bay. We besluiten een kijkje te nemen. Dit blijkt een schitterend baaitje te zijn, dat verstopt ligt achter de rotsen. Tot onze verbazing zijn we hier helemaal alleen! Bobbi is onderweg in slaap gevallen en knapt een uiltje in de rugdrager in de schaduw van de bomen, terwijl wij genieten van de rust en het uitzicht.

Na terugkomst in Hahei besluiten we dat we een lekkere lunch verdient hebben. We eten heerlijk bij een leuk strandtentje. 's Middags besluiten we lekker te genieten van het weer. We spelen bij de camper, lopen over het strand en brengen een bezoekje aan de speeltuin. Een heerlijke dag.... die natuurlijk traditioneel afgesloten dient te worden met een goed stuk vlees van de BBQ.

Als Bobs 's avonds in bed ligt, zitten wij nog even lekker voor de camper. Er komt een egeltje aangescharreld vanaf het strand. Hij komt tot heel dicht bij ons en lijkt ons niet op te merken.

's Morgens opgestaan met dolfijnen, 's avonds naar bed gegaan na een ontmoeting met een egeltje..... een mooie afsluiter van onze laatste dag in de natuur van Nieuw Zeeland. Morgen vertrekken we namelijk naar de metropool Auckland. We kijken ernaar uit om hier nog twee mooie dagen te hebben, voordat we weer terugkeren naar Nederland!