Mount Doom - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Mount Doom - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Mount Doom

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

17 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ondanks het weerbericht, schijnt het zonnetje lekker vanmorgen. We laten Wanganui achter ons en vertrekken naar Taupo. Onderweg zullen we het Tongariro National Parc bezoeken. Dit is het oudste beschermde natuurpark van Nieuw Zeeland en een belangrijke locatie voor de opnames van de Lord of de Rings Trilogie. Het komt er dus op neer dat we even langs gaan bij Mount Doom en Mordor! De weg naar Tongariro is prachtig. We rijden door mooie grasheuvellandschappen en langs grote boerderijen.

Een aantal dingen vallen nogal op, als je veel op de weg bent in Nieuw Zeeland:
a.) er wordt hier ALTIJD aan de weg gewerkt! Vaak staat er keurig iemand met een stopbord aan de ene kant en iemand met een go-bord aan de andere kant (zelfs in de stromende regen en daar lijkt een stoplicht toch veel minder snel ziek van te worden......)
b.) de Kiwi's zijn erg trots op hun afkomst en land (en terecht!). Op veel bedrijfsreclameborden wordt zelfs aangegeven dat het bedrijf "owned en managed bij Kiwi's" is!
c.) er zijn hier echt heel veel schapen en zo mogelijk nog meer varens....

Na een korte lunchpauze komen we aan in Tongariro. Het weer slaat echter om. Het begint mistig te worden en flink te regenen. Het Tongariro Parc blijkt erg mooi en de mist draagt wel zijn steentje bij aan de dreigende sfeer die je toch verwacht als je naar Mount Doom afreist... Vooral de paarse heide en de vele mossoorten zorgen voor een afwisselend landschap.

Het slechte weer lijkt aan te houden als we aankomen bij Lake Taupo. Nu we toch nat zijn, besluiten we de camping op te zoeken bij de Taupo Hot pools & Springs. Een warm bad doet tenslotte wonderen..... Eerst staat er echter nog even een huishoudelijke boodschap op het programma. Nietsvermoedend stoppen we bij een Woolworths en daar worden we echt verrast... Dit is andere koek dan de Four Square buurtsupers die we tot vandaag veel aan hebben gedaan. Een mega Albert Heijn in het kwadraat! De snelle boodschap wordt dan ook al snel wat verlengd en we gooien verlekkerd olijven, salades, verse vleeswaren, fruit en groente in ons karretje! Voor ons voorlopig geen pasta zonder gehakt meer. We kunnen tot ons vertrek onze lol op met de volle camperkastjes!

Terug op de camping blijken de weergoden ons wederom goed gezind, want het zonnetje is weer gaan schijnen. Snel op weg naar de hot pools, dus. Daar badderen we heerlijk een uurtje onder de palmbomen in het warme water. Ook Bobbi vindt hier vertier bij met name het trappetje. Wat is er tenslotte leuker dan het water in en uitgaan en zo steeds weer lekker verwarmd te worden. Rozig van het warme bad sluiten we de dag af met een lekkere Woolworth maaltijd!