De grote oversteek - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu De grote oversteek - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

De grote oversteek

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

16 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Vandaag maken we de oversteek van het Zuidereiland naar het Noordereiland met de ferry 'The Interislander'. Dus vroeg uit de veren om op tijd klaar te staan om de veerboot op te rijden! De overtocht duurt ongeveer 4 uur. Gelukkig is de boot voorzien van alle gemakken als een bar, een restaurant, zonnedekken en zelfs een indoor speeltuin(tje).

We treffen het vandaag, want de boot zit werkelijk stapvol met fanfareteams van het Zuidereiland! Kleine meisjes in trainingspakjes rennen, klimmen, draaien, gillen, giechelen en dansen om ons heen....

Genoeg dus om ons te vermaken. Bobbi vindt het machtig interessant op de boot. We lopen dus 4 uur lang rondjes langs alle verschillende zithoekjes. Een Kiwi stelt voor om haar aan een bungytouw vast te zetten!

Het eerste deel van de reis vaart de veerboot door Queen Charlotte Sound, waardoor deze "verplichte" bootreis eigenlijk een feestje wordt. Terwijl we staan te genieten van het uizicht, worden we door de kapitein geattendeerd op een groep dusky dolphins die recht op de boot afzwemmen. Binnen no-time staan er 100 "twirling"-meisjes voor onze neus, zodat het wel een heel bijzonder uitzicht op de dolfijnen wordt. Kleine meisjes zijn namelijk gek op deze mensenvrienden. Zo ook onze Bobs!

Na een rustige boottocht, rijden we het vaste land van het Noordereiland op. Met een beetje pijn in ons hart laten we het prachtige Zuidereiland achter. Dit eiland heeft ons hart gestolen en we geloven er niet echt in dat het Noordereiland dit kan evenaren.... maar we rekenen er op dat dit toch het geval blijkt te zijn!

Even de tanden op elkaar, want we besluiten direct door te rijden naar Wanganui. Dit is namelijk een mooi startpunt voor onze tocht door het Noordereiland. Helaas betekent dit dat vandaag een echte reisdag wordt: eerst op de boot en daarna in de camper! Bobbi valt gelukkig direct bij het wegrijden in diepe slaap!

Het weer is mooi en als we aankomen in Wanganui, blijkt dit een leuk stadje te zijn met alweer een mooie Top 10 camping. Bobbi is nu al niet meer te houden als ze een glijbaan in de gaten krijgt. Hier zijn echter ook loslopende konijntjes, geiten, honden en vogeltjes te vinden. Een echt paradijs voor een klein meisje dat gek is op beesten. We maken dus een lang rondje om alle dieren te begroeten en ontdekken dat er ook een megaspringkussen is. Hier vermaken pappa en Bobbi zich wel een tijdje!

Morgen zullen we Tongariro National Park bezoeken. Dit schijnt een echt hoogtepunt te zijn en we kijken er dan ook nu al naar uit!

• 16 Maart 2009 - 11:28

Calis:

Guys wat een fantastische reis!! Ben zwaar jaloers, helemaal goed geregeld. Fantastische foto's.

Groetjes,
    Calista

P.s. Michael, nog een hele dikke verjaardagszoen van Daan en mij. Sorry dat ie zo laat komt maar ik zag vandaag pas dat ik jullie met deze site ook berichtjes terug kon sturen.

• 16 Maart 2009 - 22:09

Jan En Lia:

Fantastische verhalen en foto's,
    puur genieten
    Pappa

• 17 Maart 2009 - 08:50

Anouk:

Oh wat ziet het er super uit!! Wat zijn jullie aan het genieten, ik zie alleen maar een smile van oor tot oor...

veel plezier nog...

dikke zoen Nouk

• 17 Maart 2009 - 16:20

Brenda:

wat een mooie verhalen allemaal, ben blij dat bobbi het zo goed oppakt allemaal ook waarschijnlijk omdat jullie zo relaxed zijn. Heel veel plezier nog daar, geniet ervan
    groetjes brenda

• 18 Maart 2009 - 07:47

Yvette:

Hi wereldreizigers,

Wat een geweldige reisverhalen en foto's. Wat maken jullie een prachtige reis zeg...

Nog heel veel plezier de rest van de reis...

Dikke kus,
    Yv