Net een tropisch eiland in de Stille Zuidzee... - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Net een tropisch eiland in de Stille Zuidzee... - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Net een tropisch eiland in de Stille Zuidzee...

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

15 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

De weergoden zijn ons vandaag zeer gunstig gestemd! We krijgen een onevenaarbare herkansing in Marlborough Sound. De zon schijnt fel en er is geen wolkje aan de lucht te zien.

Vrolijk beginnen we dus aan ons ontbijt: een broodje jam. Al snel heeft Bobbi in de gaten dat het veel lekkerder is als je de jam er gewoon aflikt.... zo'n broodje doet toch eigenlijk alleen maar afbreuk aan de smaak? Binnen no-time ziet ze eruit als een clowntje, als niet alleen haar mond rood is, maar ook het puntje van haar neus door de jam gehaald is!

In zomers pak gaan we weer in tegengestelde richting op weg op de Queen Charlotte Drive... en wat ze zeggen is waar! Je beleeft de magie van deze fjorden pas echt bij stralend weer. De kronkelweg loopt boven verschillende baaitjes langs, die groenblauw onder een bladerdak van varens en palmen op ons liggen te wachten. We besluiten nog verder de fjorden in te trekken en Mahau Sound & Kenepuru Sound van dichtbij te gaan bekijken.

Al snel vinden we een verlaten baaitje (Cowshed Bay), waar we ons helemaal alleen wanen. Bobbi vertrekt enthousiast met emmer en schep naar de zee als we worden opgeschrikt door muziek. Je gelooft het niet... een baaitje verderop zit iemand een deuntje te spelen op zijn panfluit?! Onder het genot over mooie deuntjes blijven we een tijdje relaxen op ons prive-strandje!

De maag begint te knorren en dus besluiten we nog even door te rijden naar Portage. Hier vinden we tot onze verbazing een prachtig resort, waar we van een heerlijke Cajun Chicken sandwich genieten onder de palmbomen.

Om een uur of 3 wordt het echter tijd voor de terugreis naar Picton. Daar aangekomen besluiten we nog even de haven en het stadje te gaan verkennen. Met Bobbi in de buggy vertrekken we bergafwaarts richting Picton. In de haven zien we ons vervoer voor de oversteek van het Zuidereiland naar het Noordereiland al in de haven liggen: The Interislander.

In de haven blijk je je ook weer prima te kunnen vermaken met schommels, wipwaps en glijbanen! Bobs heeft het al snel in het oog en voor we het weten zijn we weer "aan de slag" in de speeltuin.

Een makkelijk tentje om een hapje te eten vinden we helaas niet. Gelukkig staat onze trouwe camper nog op ons te wachten met kastjes vol met pasta, rijst, hamburgers en broodjes... voor ieder wat wils, zeg maar.

• 16 Maart 2009 - 10:23

E,e,e:

als trouwe lezer complimenten voor de mooie verhalen! het hoort en ziet er allemaal geweldig uit en ik hoop dat wij er zelf ook nog eens naar toe kunnen gaan. Kunnen we in ieder geval goede tips krijgen...