Weer contact met de "buitenwereld".... - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Weer contact met de "buitenwereld".... - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Weer contact met de "buitenwereld"....

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

14 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

Omdat het vandaag een beetje bewolkt is, besluiten we niet nog een dag in het Abel Tasmanpark te blijven, maar rijden we alvast naar Picton over de Queen Charlotte Drive, een mooie kustweg langs de fjorden van Marlborough Sound.

Nadat we alles hebben ingepakt, vertrekken we eerst naar Motueka om weer even orde op "huishoudelijke" zaken te stellen. Na een aantal dagen zonder internet (en soms zelfs zonder telefoonnetwerk) te hebben geleefd, vinden we in dit stadje een hotspot en kunnen we online. Dus eindelijk weer even contact met de opie's en omie's! Bobbi vindt het erg gezellig om even "bij te babbelen" en haar repetoire aan dierengeluiden op te voeren. Daarna wordt het de hoogste tijd om de site weer even bij te werken. Terwijl pappa en Bobbi nieuw proviand inslaan bij New World (de Appie Heijn van Down Under), tikt mamma zich een ongeluk aan de verslagen van de afgelopen dagen. Tenslotte nog even een extra voorraad Sandfly Repellent en nieuwe fotogeheugenkaartjes inslaan en we kunnen weer op pad!

Na Nelson te hebben gepasseerd, komen we terecht op Queens Charlotte Drive. Helaas blijft het wat bewolkt (wel lekker warm hoor), waardoor de tropische uizichten net niet lekker uit de verf komen. Toch raken we nu al onder de indruk van de vele baaitjes en prachtige uitzichten. Na de weatherforcast van morgen te hebben bekeken, besluiten we na een goede nacht rust voor een tweede kans te gaan!

De camping in Picton blijkt een waar kampeerdersparadijs... een mooie speeltuin voor Bobster, stevige wasmachines, een verwarmd zwembad, internet en zelfs een spa! Hier zullen we dan ook nog een extra nachtje blijven, voordat we op 16 maart de oversteek naar het Noordereiland gaan maken.