Abel Tasman Coastal Track - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Abel Tasman Coastal Track - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Abel Tasman Coastal Track

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

13 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Vandaag is een dag waar we al een tijd naar uitkijken! Het Abel Tasmanpark moet schitterend zijn en Kaiteriteri heeft ons hier al van overtuigd. Om 9 uur staan we op het strand voor onze eerste watertaxirit. De kleine bootjes brengen je naar de verschillende baaitjes van het park, vanwaar je mooie wandelingen kunt maken. We waden door de zee richting het bootje en worden daar al snel voorzien van reddingsvesten. Ook Bobbi krijgt een leuk minimaatje. Dit blijkt al snel niet zomaar een boottochtje. We varen door turquoise water langs gele stranden met direct daarboven groen en dicht woud. De Splitapplerock is een aparte verschijning: een ronde rots die precies doormidden is gespleten! Ook zien we weer seals bij Tongo Island. Ze liggen heerlijk te luieren op de rotsen.

Onze eerste stop is Awaroa. Dit is een lange ronde baai, waar we lekker op het strand luieren en daarna verkoeling zoeken in de Awaroa Lodge. De schelpen en steentjes-verzameling van Bobbi begint serieuze vormen aan te nemen. Om 12 uur worden we hier weer opgepikt en gaan we over het water op weg naar Bark Bay, waar het "echte tramping" begint. Vanaf hier zullen we door het woud naar Torrent Bay wandelen. Aangekomen staat Bobbi al klaar bij de rugdrager. Ze lijkt het echt leuk te vinden op de rug van pappa & mamma! De Abel Tasman Coastal Track loopt langs de kust door het woud, waardoor je midden in de natuur loopt met prachige uitzichten op turquoise baaitjes. Hoogtepunt van de wandeling is uiteraard de lange hangbrug over een baai. Het pad gaat heuvel (of zeg maar gerust berg) op en heuvel af, met een rugdrager en rugzak is dit pure fitness. Misschien toch een paar kilo'tjes kwijt na de vakantie..... (??)

Onderweg zien we vogels en een possum en maken we een 'koekjes'-stop op een mooi uitkijkpunt. Na ongeveer 2,5 uur zien we Torrent Bay onderaan de berg in het zicht verschijnen. Hier 'chillen' we nog lekker een uurtje voordat we weer worden opgehaald. Het wordt eb en het strand wordt steeds groter. Een mooi moment voor een wandelingetje om de vers aangespoelde schelpen te bekijken. Op de terugweg met de boot gaan we flink tegen de golfen op. Bobbi vindt het blijkbaar erg rustgevend, want ze valt als een blok in slaap. Na het eten en als Bobs in bed ligt, besluiten we dat het nu toch echt tijd wordt om 'Lord of de Rings' in Nieuw Zeeland te bekijken. Maar.... nog voordat het genootschap bij elkaar is gekomen, vallen ook pappa en mamma als een blok in diepe slaap.....

• 15 Maart 2009 - 12:36

Jan En Lia:

wat een foto s we genieten zo ook een beetje mee.xxx

• 15 Maart 2009 - 19:09

Danny En Yvette:

Wat een geweldige foto's! Leuk om jullie weer even te zien. Nog 1,5 week geniet er nog maar lekker van. Dikke kus van ons.