Hieperdepiep...... Hoera! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Hieperdepiep...... Hoera! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Hieperdepiep...... Hoera!

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

09 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hieperdepiep.... Hoera! Michael is vandaag jarig! Bedankt voor de lieve SMS-jes!

Deze feestelijke dag begint natuurlijk met een lekker ontbijtje en een verrassing voor pappa... een mooie tekening van Bobbi op de verjaardagskaart! Daarna is het toch tijd voor een snelle "grote schoonmaak" van de camper. Bobbi veegt ijverig mee met het stoffer en blik!

Iedereen is druk in de weer en we hebben dan ook niet in de gaten dat Bobbi de jerrycan met yoghidrink te pakken krijgt en deze over de bank heen giet.... een tweede verjaardagsverrassing voor pappa! Gelukkig is ook deze rotzooi snel opgeruimd en kunnen we weer op pad.

We besluiten met de gondola naar het puntje van de berg te gaan die boven Queenstown en Lake Wakatipu uittorent. Het geeft ons een echt wintersportgevoel om in het "eitje" naar boven te gaan. Boven hebben we een prachtig uitzicht op het meer en de Remarkables (de bergtoppen aan de andere zijde van Lake Wakatipu). Bobbi ziet af van de bungyjump... om toch de onvervalste "thrill" van Queenstown te beleven, gaan we met z'n drietjes met de Luge naar beneden. De luge zijn kleine skeltertjes, waarmee je een parcours van de berg naar beneden kan afleggen. Beveiligd met helm wandelen we eerst nog een stuk omhoog en klimmen we op onze karretjes. Bobbi vindt het machtig mooi! Ze proest het uit. Gelukkig zit ze bij mamma op de skelter... haar snelheid is behoorlijk lager als die van pappa! Om het af te leren, gaat Michael nog een keer van een tweede, avontuurlijkere route naar beneden.

Na een kopje koffie en thee met een view to never forget, gaan we met de gondola naar beneden. Bobbi is moe geworden van alle opwinding en stort direct in een diepe slaap als ze op haar vaste plaatsje op de 'bijrijdersstoel' in de camper zit!

Eenmaal op weg naar Lake Hawea, maken we een stop in Arrowtown. Een leuk historisch stadje dat herinnert aan de goudzoekerstijd van welleer. Na hier wat rond te hebben gekeken, besluiten we weer verder te gaan... Net op weg besluiten we nog 1 fotootje te maken. Michael stopt aan de kant van de weg en ik spring uit de camper om verderop weer opgepikt te worden. Oei... een krassend geluid vertelt ons niet veel goeds. Beide hopen we dat we over rotzooi op de weg zijn heengereden... Maar nee, we hebben een geparkeerde auto geraakt! Dan blijkt dat de all-in verzekering die we vooraf hebben afgesloten niet voor niets is geweest! E.e.a. wordt afgehandeld en we rijden, toch een beetje beduusd, verder!

De mooie omgeving langs de route leidt ons echter snel af. De weg gaat door groene bergpassen met talloze schapen. We komen er zelfs een paar tegen op de weg!

's Middags komen we aan op de camping in Lake Hawea. Deze camping is heel rustig en ligt op een schitterde locatie, aan het meer. We wandelen hier een stuk met Bobbi, die zich opnieuw prima vermaakt met de steentjes, plantjes en bloemetjes langs het pad. Ook de speeltuin blijkt favoriet. We krijgen haar met moeite weg als het eten klaar staat!