De Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu De Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

De Catlins

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

05 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Owaka

Het weer is vanochtend wat meer bewolkt. We hebben gisteravond besloten dat we vandaag langs de kust afzakken en een kijkje gaan nemen bij Nugget Point in de Catlins.

We rijden vanaf Dunedin langs mooie stranden naar Balclutha. Onderweg maken we een paar stops om van het prachtige uitzicht te genieten. De camper blijkt een echte uitkomst. We zijn van alle gemakken voorzien en lunchen dan ook lekker op een mooi plaatsje langs het strand.

Nugget Point blijkt een schitterende locatie. Met Bobbi in de rugdrager wandelen we over het pad langs de kliffen met een prachtig uitzicht over de bossen, kliffen en zee. Op de top staat een vuurtoren en er zijn regelmatig zeeleeuwen te zien. Het uitzicht is geweldig. Helaas kunnen we geen zeeleeuwen spotten tussen de rotsen. Bobbi zit lekker relaxed achterover, terwijl pap en mam tegen de hellingen op zwoegen in het mooie zonnetje. Een windvlaag zorgt ervoor dat haar pet van de klif af waait. Een verloren zaak.... maar als we over de rand van de klif kijken, zien we tot onze verbazing dat er wordt gewerkt aan een nieuwe reling. Bob's pet wordt keurig teruggebracht door een van de werkmannen!

Na een supermarktstop vinden we een mooi plaatsje om te overnachten in Pounawea. Met uitzicht op zee en een grote speeltuin naast de deur. Bobbi heeft de grootste lol op de schommels, wipwap, glijbaan en het klimtoestel. Pappa kan haar bijna niet bijhouden als ze over bruggen loopt en door tunneltjes kruipt.