The Wynwood Walls - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu The Wynwood Walls - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

The Wynwood Walls

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Als we 's morgens het balkon opstappen in het opnieuw mooi weer, dus we besluiten de ochtend door te brengen bij het zwembad. Daar vermaken we ons een tijd prima totdat het begint te gieten van de regen. Het weer kan hier heel snel omslaan, maar gelukkig duurt zo'n bui meestal niet heel lang. Voor ons een mooi moment om ons klaar te maken om Miami nog wat verder te verkennen. In het kanaal tegenover ons hotel liggen indrukwekkende jachten en villa's, alleen dat is al een kijkje waard. We besluiten ook nog even met de auto over Ocean Drive te cruisen. Hoewel we geen open dak en gebruinde, gespierde torso hebben, is het toch leuk om stapvoets langs de bekende hotels te rijden. Het blijft grappig om een kijkje te nemen in de wereld van Sonny Crockett en Rico Tubbs. Daarna verlaten we Miami Beach om koers te zetten naar Downtown Miami, waarna we op zoek gaan naar de wijk Wynwood. De Wynwoodwijk is de laatste jaren van een achterstandswijk veranderd in een hippe buurt. Deze transformatie is veroorzaakt door een project waarbij kunstenaars de muren in deze wijk hebben omgetoverd in ware kunstwerken.

We moeten even zoeken, komen in wat vagere buurtjes terecht, maar krijgen uiteindelijk de felgekleurde muren in het zicht. Al snel is duidelijk dat Wynwood een bijzonder aanzicht geeft. De felgekleurde graffiti tekeningen verschillen sterk omdat de kunstenaars hier de vrije hand krijgen. Een bijzonder gezicht dat van vrijwel alle winkels en huizen kunstwerkjes zijn gemaakt. In de Wynwood Garden zijn galeries en pleintjes met verschillende tekeningen verzameld. Erg leuk om door heen te lopen. We lunchen bij een galerie waar we heerlijke hapjes krijgen voorgeschoteld tussen de schilderijen. Erg hip hier, we laten ons kaartspelletje maar in de tas :-) Na een tijdje komt ook een van de kunstenaars (Jon Louis) die hier exposeert binnenwandelen.

Na de lunch verkennen we Wynwood verder. Het is erg fotogeniek met al die felle kleuren. Ook op het trotoir zelf zijn allerlei teksten en tekeningen gemaakt. De temperatuur is ongenadig, dus na ruim een uur rondwandelen zoeken we de verkoeling van de airco in de auto graag weer op.

Onze volgende stop is de Bayside Marketplace, waar je kunt winkelen en dineren. Na een kort, moeizaam rondje over de markt besluiten we ook een kijkje te gaan nemen bij Lincoln Mall. Daar shoppen we wat en besluiten we de dag in stijl af te sluiten met een Happy meal van de MacDonalds. Morgen rijden we van Miami naar Key West over de Overseas Highway. Dat is een bijzondere route over tal van eilandjes die met elkaar zijn verbonden door lange bruggen en..... we hebben onderweg een afspraakje op Key Largo!