Cruisen over Ocean Drive en Go Fish! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Cruisen over Ocean Drive en Go Fish! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Cruisen over Ocean Drive en Go Fish!

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

We trappen onze eerste dag in Miami af met strawberries en waffles. Als dat geen goed begin is.... Daarna laten we zeer decadent de auto voorrijden (dit hotel werkt met valet parking) en gaan we op zoek naar een parkeerplaats in de buurt van de Bike and Roll fietsenverhuur. Die blijkt via een handige app snel gevonden. Bij de fietsenverhuur krijgen we drie citybikes mee en dan zijn we op weg naar de Ocean Boulevard bij South Beach. Dit is een boulevard waar alleen fietsers, rollerskaters en wandelaars over heen mogen. Geflankeerd door palmbomen en gebouwen in pasteltinten rijden we langs mooie, volle stranden en besluiten we al snel dat het tijd wordt voor een duik in de oceaan. Het is namelijk weer flink warm vandaag, zelfs de locals hebben het over een hittegolf. We vinden een goed plekje en huren bedjes en een hoognodige parasol. Het is heerlijk om de zee in te gaan, omdat het water niet heel koud is maar toch verkoeling geeft. Hier vertoeven we een tijdje voordat we weer op de fiets stappen op weg naar de beroemde Ocean Drive. Deze boulevard kenmerkt zich door de artdeco gebouwen in pasteltinten en het publiek dat in sportauto's langs de terrassen cruiset.

Toch doet het ook een beetje aan als het Lloret de Mar van Florida. Veel vrijgezellenfeestjes en feestvakantiegangers te vinden hier. Het is leuk om een stuk te fietsen, maar de temperatuur valt niet mee. Bij de pier duiken we even de schaduw in voor een verkoelend drankje. Daarna fietsen we langs de South Beach Marina waar indrukwekkende jachten liggen aangemeerd. Om vijf uur brengen we de fietsen terug om op tijd aan ons avondprogramma te kunnen beginnen.

We frissen ons even op in de kamer en vertrekken dan naar Marlins Park, het stadium van het baseballteam Miami Marlins. We hebben een parkeerplaats gereserveerd bij de ingang van de homebaseplate, daardoor wandelen we zo het stadium in. We hebben plaatsen aan de rechterzijde van de homeplate. Eerst een bezoekje aan de fanshop en natuurlijk de foodcourt. Voorzien van eten en (refill)drinken zoek we onze plaatsen op. We zitten op de eerste rij van section 7, tussen de Marlins en Reds fans. De eerste inning hebben we gemist en de Marlins staan dan al met 0-3 achter. Gelukkig loopt de score van de Marlins snel op. Bij de eerste homerun voor de Marlins gaat het publiek uit zijn dak. Het is een leuke sfeer en het spel is goed te volgen. Stanton blijkt de publiekslieveling, als hij in beeld komt neemt het geluid in het stadion flink toe. Naast ons zitten Marlin fans met verschillende spandoeken. Ze eisen betere spelers....

Ondertussen lopen de Marlins in op de Reds en wordt het tijd om een hotdog en wat nachos te scoren. Wat het bezoek aan een baseballwedstrijd zo leuk maakt, is dat je gewoon rond kunt lopen, de sfeer heel gemoedelijk is en je continu vermaakt wordt op de grote schermen. We hebben een erg leuke avond en de Marlins winnen 7-5. Ook Bobbi vermaakt zich prima. Go fish!