Op weg naar zonovergoten Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op weg naar zonovergoten Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op weg naar zonovergoten Miami

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag is onze eerste reisdag met de auto. Onze route gaat over de Florida Turnpike van Orlando naar Miami. Dat is een rit van zo'n 370 km in ongeveer 3,5 uur. Omdat de laatste drie dagen Universal zijn tol hebben geëist, slapen we eerst een beetje uit en ontbijten we daarna uitgebreid in het hotel in Orlando. Dan laten we Orlando voorlopig achter ons om er over 2 weken weer naar terug te keren.

We hebben ons voorgenomen om onderweg wat boodschappen te doen. We zijn kaartspelletjes vergeten en we willen graag een koelbox in de auto om het drinken onderweg lekker koel te houden. Al snel zien we een Walmart verschijnen, onze favoriete supermarkt in de US. Hier is werkelijk bijna alles in veelvoud te koop. Je bent dan ook zo een uurtje aan het wandelen tussen de schappen. We vinden alles wat we nodig hebben (of eigenlijk meer, natuurlijk) en gaan weer op weg. Al met al vordert de dag al aardig en we besluiten de geplande stop in Fort Lauderdale over te slaan en direct door te rijden naar Miami. Hier verblijven we in het Grand Beach Hotel in Miami Beach, met drie zwembaden en een directe strandtoegang. Hier willen we vandaag ook nog wel even gebruik van maken :-)

Als we onderweg een stop maken, blijkt hoe warm het is buiten. Met de airco in de auto heb je dat niet in de gaten, maar buiten loopt de temperatuur vandaag op tot 40 graden!

Bij binnenkomst in Miami maakt de stad haar reputatie gelijk waar met brede straten omzoomd door palmbomen. Ons hotel ligt aan Collins Avenue, in het verlengde van Ocean Drive. We hebben een mooie suite met vanaf het balkon uitzicht op het strand en op de skyline van de stad. Hier is het goed toeven. Snel de zwemkleding uit de tas en op naar Miami Beach! We strijken neer tussen de bekende felgekleurde lifeguard huisjes en nemen een duik in de Atlantische oceaan. Het water is gewoon warm, dus geen kippenvel dit keer. Na ons bezoek aan het strand koelen we ook nog even af in het zwembad met uitzicht op de ondergaande zon. We besluiten in het restaurant bij het hotel te gaan eten, want het is al later op de avond. Morgen gaan we fietsen over Ocean Drive en 's avonds naar de baseballwedstrijd tussen de Miami Marlins en de Cincinatti Reds. Het is grappig, want in San Francisco (6 jaar geleden) hebben we een wedstrijd bezocht van de San Francisco Giants tegen de Colorado Rockies en een jaar geleden waren we in Denver bij een wedstrijd van de Colorado Rockies tegen de Miami Marlins. Het lijkt er dus op dat we voor onze volgende wedstrijd naar Cincinatti moeten :-)