Op weg naar Florida, the sunshine state! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op weg naar Florida, the sunshine state! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op weg naar Florida, the sunshine state!

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

23 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag is het zover! We gaan op reis door Florida! Vanaf Amsterdam vliegen we via Detroit naar Orlando, waar we de eerste drie dagen in de pretparken van Universal Studios zullen doorbrengen. Bobbi kan natuurlijk niet wachten!

Nadat we afscheid hebben genomen van oma Lia, opa Jan en oma Arendje, brengt opa Ed ons 's morgens om 7 uur naar Schiphol. De koffers zijn gepakt en dit jaar heeft Bobbi voor het eerst een eigen grote koffer mee. Dat geeft wat meer ruimte en dus zijn de koffers wat lichter dan anders. Dat is straks handig bij het in en uitladen van de huurauto. Onze vlucht met KLM/Delta naar Detroit vertrekt om 10.35 uur. We moeten door een extra controle van Delta, maar alles verloopt soepel. Van de verwachte chaos op Schiphol wegens de vakantiedrukte is gelukkig geen sprake. We hebben dus nog tijd voor een lekker ontbijtje met een smoothie en een croissantje ham/kaas en wat aankopen voor de vlucht.

Ook het boarden verloopt voorspoedig en we hebben 3 plekken naast elkaar in de middenrij. De verzorging door de crew van Delta is prima. We worden de hele vlucht door voorzien van eten en drinken en er is een grote keuze in de onboard entertainment. We kijken afleveringen van serieseizoenen die nog niet uit zijn in Nederland en nieuwe films. Zo komen we de acht uur durende vlucht goed door. Bobbi vermaakt zich ook prima en voor we het weten zijn we geland op Amerikaanse bodem in Detroit City.

Hier hebben we een stop-over van ongeveer 2 uur voor onze binnenlandse vlucht naar Orlando vertrekt. Het duurt even voor we de douane door zijn en dan moeten we ons haasten om de koffers op te halen en weer af te geven voor de volgende vlucht. Gelukkig zijn alle drie de koffers met ons meegekomen en hoeven we niet ver te lopen naar de bags drop-off. Dus komen we op tijd voor het boarden en zitten we niet veel later in het tweede vliegtuig van vandaag. Deze vlucht duurt slechts 2 en een half uur en om ongeveer 18.00 uur lokale tijd zetten we de eerste stap in Florida.

Ook hier kunnen we koffers zonder problemen ophalen en gaan we op weg naar Alamo, waar we de huurauto op kunnen halen. We melden ons bij de balie waar we de snelste check-in ooit hebben. Daarna mogen we zelf een auto uitkiezen uit de rij SUV's die klaarstaat voor verhuur. Onze keuze valt op een witte Chevrolet Equinox met veel zit- en bagaggeruimte. Daar moet het goed mee gaan lukken de komende 21 dagen.

De eerste rit door Orlando gaat voorspoedig en binnen een half uur komen we aan bij de Buena Vista Suites, waar we de komende 4 nachten verblijven. Hoewel we best moe zijn na de lange reis en het tijdsverschil van 6 uur, hebben we ook best veel trek. Dus sluiten we de dag af met een flinke maaltijd in een Italiaans restaurant in het hotel. Dat gaat er prima in! Morgen willen we op tijd naar Volcano Bay, het nieuwe waterpark van Universal. Er wordt per dag een beperkt aantal bezoekers toegelaten. Belangrijk dus om een goede nacht slaap te krijgen en morgen op tijd weer uit de veren te zijn.