Terugkeer naar Denver - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Terugkeer naar Denver - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Terugkeer naar Denver

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Central City

Vandaag reizen we weer terug naar Denver, het startpunt van onze reis. Hier zullen we de camper morgenochtend weer inleveren. Om een beetje op tijd bij Apollo te kunnen zijn en daarna nog even Denver te kunnen verkennen, hebben we voor vannacht een camping geboekt in de buurt van onze eindbestemming. We hebben gister blijkbaar geluk gehad, want vandaag is het erg bewolkt in Moab. Dan zien de rode rotsformaties van Arches NP er toch wat somberder uit. Het grootste gedeelte van de reis van vandaag rijden we dan ook door de regen. En dat is toch minder erg als je in de auto zit dan wanneer je een mooi natuurpark bezoekt.

We komen langs verschillende skiplaatsjes en hebben een verrassingsstop voor Bobbi gepland in Glenwood Springs. Hier is een grote hot spring te vinden, waar we een heerlijke duik nemen. En dat had we niet meer verwacht op deze reisdag! Een blij meisje, dus. We moeten even zoeken naar het zwembad, maar dan blijkt het hier al snel prima geregeld. We kunnen de camper kwijt op een groot parkeerterrein en worden dan met de shuttle naar de Glenwood Hot Springs gebracht. Het water in het zwembad van de hot spring is boven de 35 graden en dan is het eigenlijk helemaal niet zo'n tegenvaller dat de mussen niet van het dak vallen van de warmte. We vermaken ons hier prima. Zelfs Jiska is met deze prettige temperatuur niet uit het bad te slaan.

Niet erg gebruikelijk voor een hot spring, maar er is hier ook volop vertier te vinden met spannende glijbanen en duikplanken. We schieten met meer dan een stevige vaart door de buizen heen, tot groot plezier van Bobbi. Ook in het hete bad van zo'n 40 graden nemen we een korte duik. Als we nu niet schoon zijn..... Na deze hete plons is het water rond 35 graden eerst zelfs even een beetje koud.

We komen aan het begin van de avond aan op de camping in Central City en dan staan we voor een flinke inpak- en schoonmaakklus. Alles moet weer terug in de tassen worden gestouwd en natuurlijk laten we de camper netjes achter na een laatste poetsbeurt. We zijn al snel blij dat we een extra weekendtas bij de Wallmart hebben ingeslagen, want op mysterieuze wijze heeft onze bagage zich behoorlijk uitgebreid in de afgelopen 3 weken. Gelukkig lukt het uiteindelijk met wat duw- en trekwerk om alles ergens tussen te proppen en zijn we er klaar voor om morgenochtend de camper in te leveren.

We maken het onszelf daarna makkelijk door een pizza af te halen en deze in de camper op te eten. Bij de receptie zien we een waarschuwing hangen dat er een beer is gesignaleerd op en om de campground. Mike sluipt na het eten dan ook op zijn hoede naar de vuilnisbak, die tot onze verbazing gewoon open staat en niet de speciale berenpreventie handigheidjes heeft die we de afgelopen weken zo vaak hebben gezien. Dat lijkt vragen om berenbezoek....

Als we de volgende dag vroeg wakker zijn, blijkt de vuilnis dan ook flink verspreid te liggen over de camping. De restjes in onze pizzadoos lijkt de maaltijd te zijn geworden van een bosbewoner. Wasberen schijnen behoorlijk huis te kunnen houden.... of heeft er vannacht toch een beer rondgespookt in de buurt van onze camper?