Whitewaterrafting en wildlifewatching - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Whitewaterrafting en wildlifewatching - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Whitewaterrafting en wildlifewatching

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Teton Village

We hebben er extra veel zin in vandaag! Er staan namelijk twee leuke uitstapjes op het programma. In de ochtend gaan we raften op de Snake River en in de namiddag gaan we met de jeep Grand Teton NP in om wildlife te spotten. Een behoorlijk volle dag dus.

Gelukkig hoeven we ons niet al te vroeg te melden voor het raften en worden we luxe opgehaald vanaf de camping. Bij de receptie worden we al in onze outfit gehesen. Omdat het zo warm is, bestaat deze eigenlijk alleen uit waterschoenen en bij de rivier krijgen we nog een reddingsvest aan. We hoeven ons dus niet in wetsuits te wurmen. Met een leuke, oude schoolbus rijden we naar het startpunt van onze route van 8 miles. Dit deel van de Snake River ligt in een soort canyon en heeft verschillende rapids van categorie 2 en 3. Dat betekent dat het een mooie route is voor kinderen. Spannend, maar niet al te wild. Onze gids Alex stuurt en dirigeert ons prima de rapids door. Bobbi mag een groot deel van de route samen met een jongentje voorin zitten en vangt dus het meeste water op. Ze heeft de grootste lol. Onderweg zien we ook nog een aantal roofvogels, ospreys, door de lucht suizen. Het is een mooie omgeving en we krijgen regelmatig een flinke bak water over ons heen. Maar met het mooie weer is dat een welkome verfrissing.

Als we bij de afmeerplaats zijn aangekomen, vinden we het alledrie jammer dat het alweer voorbij is. Een erg leuke ervaring. Met de bus worden we weer teruggebracht naar de camping. Daar frissen we ons even snel op en dan gaan we de foto's van het raften ophalen in Jackson Hole. Dat blijkt een leuk stadje te zijn dat 's winters een waar skiparadijs is. Helaas hebben we geen tijd om hier te lunchen. We worden om 5 uur opgepikt voor de wildlifetour in Teton Village. Dit dorpje ligt niet zo ver van Jackson Hole af, maar we worden gewaarschuwd voor een stoplicht dat de boel nogal vertraagd. Vooral tussen 4 en 5 uur 's middags. We besluiten daarom maar meteen door te rijden naar Teton Village. Waarschijnlijk kunnen we daar dan nog wat eten.

Ook in Teton Village kan flink geskied worden in de winter. Als we het dorpje binnenrijden zien we de groene pistes en de liften al liggen. Naast de skipiste eten we snel een broodje bij een Zwitsers restaurant, voordat we worden opgepikt door
Neil. Al snel blijkt dat Neil een soort Amerikaanse Freek is. Hij studeert biologie en werkt deze zomer als gids in Teton. Zijn enthousiasme is erg aanstekelijk. Het is duidelijk dat hij helemaal gek is op de natuur. Al vertellend toert hij ons in een open wagen over gravelwegen. Dat was nooit gelukt met onze camper. We hebben geluk, want we zien veel dieren. Al direct na de start zien we een bald eagle. Onderweg ontdekken we nog buffels, pronghorns (soort antiloppes), muledeer, elks en elanden. Heel dichtbij zien we een vrouwtjeseland door de rivier waden. Op dat moment rijden we op aardige snelheid de andere kant op, maar Neil draait de wagen zonder problemen om om een beter kijkje te nemen. Op een ander uitzichtpunt krijgen we een show van een bever, die lekker op zijn gemak langs de kant in ondiep water gaat zitten knabbelen. Zo kunnen wij hem goed bekijken. Later zien we ook nog 3 mannetjes elks met ieder een indrukwekkend gewei. Een mooi gezicht. Deze jonge mannetjes hangen nu het geen paartijd is samen rond, maar worden straks elkaars concurrenten. Tenslotte hebben we het geluk om nog een vrouwtjeseland tegen te komen, met 2 jongen. Tijdens de rit worden we door Neil voorzien van drinken, snacks en verrekijkers. Elke keer als we een dier zien, zet hij de telescoop klaar. Met deze telescoop kun je de dieren echt van heel dichtbij bekijken. Bobbi heeft het naar haar zin. Er zijn nog twee (Franstalige) Belgische meisjes met de tour mee en ze hebben het gezellig ondanks het taalverschil.

Als we weer terugkeren in Teton Village is het al donker. We rijden terug naar Jackson Hole voor een snelle stop bij de MacDonalds en keren dan terug naar de camping. Morgen gaan we op weg naar Salt Lake City.