Op weg naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu Op weg naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michael, Jiska & Bobbi Goebertus - WaarBenJij.nu

Op weg naar Denver

Door: Michael, Jiska en Bobbi

Blijf op de hoogte en volg Michael, Jiska & Bobbi

16 Juli 2016 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag is het zover! We vertrekken naar de USA. In 2011 hebben we een rondreis gemaakt langs de Westkust van Amerika. Dit keer reizen we meer landinwaarts in het Westen. We starten onze reis in Denver, dus is de eerste stap van de reis een vliegtocht naar deze stad. Dat doen we in twee etappes: eerst een vlucht van Schiphol Amsterdam naar Dulles Airport in Washington en daarna van Washington naar Denver.

De vlucht vanuit Amsterdam vertrekt om 12.00 uur. Vanwege de vakantiedrukte zorgen we dat we op tijd op Schiphol zijn. Eerst even een ontbijtje bij oma Lia, opa Jan en Bif om afscheid te nemen voor de reis en daarna worden we door opa Ed en oma Arendje naar Schiphol gebracht. Wat een luxe!

Op Schiphol blijkt het inderdaad erg druk, mede door de onzekerheid mbt vluchten naar Turkije vanwege de ontwikkelingen daar de afgelopen twee dagen. Na een uur in de rij is onze bagage ingecheckt en kunnen we de douane door. Ook dat duurt even, maar gelukkig hebben we daarna nog genoeg tijd om wat inkopen te doen en nog wat te eten en drinken.

De vlucht van zo'n 8 uur naar Washington verloopt rustig en Bobbi vermaakt zich onderweg prima. Als we zijn geland, merken we gelijk een duidelijk verschil in temperatuur. Het is warm in Washington!

Op het vliegveld wordt meteen duidelijk dat de verkiezingen voor de deur staan. We zien een notekraker in de vorm van Hillary, wc-papier met het gezicht van Trump en zelfs nog wat verdwaalde prullaria voor Bernie Sanders. Natuurlijk vaak voorzien van positieve kreten als "Hell no Hillary" en "Dump the Trump!". Toch apart hier, nog nooit toiletartikelen met Mark Rutte erop gesignaleerd in Nederland....

We werken een old-american portie burger en fries weg en maken ons klaar voor de volgende etappe naar Denver. Deze vlucht duurt circa 3,5 uur. Het vertrek laat even op zich wachten omdat flightattendant Jason wat te laat op het werk is, maar een half uur later zitten we dan toch klaar voor vertrek in het vliegtuig. Deze vlucht hebben we meer turbulentie, maar is desondanks prima verlopen. Alledrie hebben we een heerlijk tukkie gedaan.

En dan zetten we, zo'n 21 uur na vertrek van huis, eindelijk voet aan wal in Denver. De koffers komen gelukkig ook soepel van de band afglijden en dan kunnen we met de taxi op weg naar ons hotel, Stapleton Rennaissance. We hebben een kamer op de bovenste verdieping met een mooi uitzicht op downtown Denver en nog verder op de achtergrond the Rocky Mountains. We storten ons direct op bed voor een heerlijke nachtrust!